سرهنگ حسن کوره بلاغی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: یکی از شهروندان انجام اقدامات غیرمتعارف توسط این میوه فروش را به پلیس اطلاع داد و بلافاصله موضوع در دستور کار قرار گرفت.
وی با اشاره به اعزام کارشناسان پلیس فتا به محل، افزود: این میوه فروش سیار پس از کشیدن کارت مشتریان به کارت خوان (P.O.S)، اطلاعات کارت را از طریق یک دستگاه الکترونیکی مشابه (اسکیمر) کپی می کرد.
به گفته وی یک دستگاه ' اسکیمر ریدر' از خودرو این میوه فروش کشف شد و متهم جهت ادامه بازجویی ها به پلیس تحویل داده شد.
رئیس پلیس فتا آذربایجان غربی با اشاره به اعتراف متهم به همدستی با یک نفر دیگر، اظهار کرد: نفر دوم پرونده نیز با اقدامات پلیسی شناسایی و از محل سکونت وی تعدادی کارت بانکی خام و دستگاه اسکیمر کشف شد.
سرهنگ کوره بلاغی به شهروندان توصیه کرد که جهت استفاده از دستگاه‌های پایانه فروش (Pos) کارت‌های بانکی را در اختیار فروشنده قرار ندهند و از اعلام رمز آن نیز خودداری کنید.
به گزارش ایرنا شهروندان در صورت مواجهه با مشکلاتی در فضای مجازی می‌توانند آن را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir در میان بگذارند.
سرقت 'اسکیمینگ' از طریق کارت‌ خوان‌ها بدین شکل است که سارق، اسکیمر را روی دستگاه نصب می‌کند و سپس فروشنده (یا گاها همان سارق) که کارت ‌خوان را پشت پیشخوان قرار داده، کارت مشتری را روی آن می‌کشد؛ رمز نیز توسط فروشنده وارد می‌شود و به همین سادگی تمام اطلاعات فرد در اختیار سارق قرار می‌گیرد.
کلاهبرداران بعد از دریافت اطلاعات کارت فرد با استفاده از خواندن اطلاعات نوار مغناطیسی که در پشت کارت بانکی قرار دارد، نسبت به تهیه کپی از کارت بانکی اقدام کرده و از آن در تراکنش‌های بانکی استفاده می کنند.
برخی از سارقان نیز توسط دوربین کوچکی که بالای دستگاه خودپرداز نصب کرده اند، رمز مشتری را سرقت کرده و سپس اقدام به کپی کردن کارت وی با دستگاه اسکیمر می‌کنند.
3214/3072
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.