یک کارشناس تغذیه و رژیم درمانی گفت:مصرف زیاد نمک باعث می شود روند پیری انسان سرعت یابد.

دکتر کامران ساعی در گفت و گو با خبرنگار ایسنا منطقه آذربایجان غربی با بیان اینکه کلیه ها یکی از ارگانهای مهم و حیاتی بدن محسوب می شود گفت:تعادل آب بدن،تنظیم فشار شریانی،تنظیم فشار خون و دفع مواد زاید تولید شده از متابولیسم موادغذایی از اصلی ترین وظایف کلیه است که اگر هرکدام از این عملکرد ها دست خوش مشکل خاصی شود بدن دچار مخاطرات غیر قابل جبرانی خواهد شد.

دکتر ساعی با اشاره به اینکه امروزه مصرف بی رویه نمک در بین خانواده افزایش یافته بیان کرد: مصرف زیاد نمک عملکرد کلیه ها رادچار اختلال میکند و زمان زیادی طول میکشد تا نمک از بدن دفع شود، با مصرف بالای نمک ونتیجه مصرف بالای آب حجم خون و سیستم گردش خون با مشکل مواجه می شود.

وی در ادامه با اشاره به مواد غذایی مفیدی که برای سلامت کلیه ها ضروری است بیان کرد:نوشیدن مداوم آب در طول شبانه روز باعث می شود تا بتوانیم عملکرد کلیه ها را پشتیبانی کنیم.

این کارشناس تغذیه ادامه داد: علاوه بر آب میوه جات و سبزیجاتی مثل کاهو،فلفل دلمه ای،گریپ فوروت و تمشک برای عملکرد کلیه ها نیز کمک می کند.

دکتر ساعی تصریح کرد:اگر در مصرف لبنیات زیاده روی شود کلیه ها نمی توانند نسبت اضافی کلسیم و فسفر را کاملا از بدن دفع کنند و عدم توازن بین کلسیم و فسفر بدن اختلالات جدی بدنبال دارد.

کارشناس تغذیه  و رژیم درمانی با اشاره به میزان مصرف گوشت در رژیم غذایی تصریح کرد: برای افرادی که بیماری کلیوی دارند و حتی افراد سالم نیز مصرف بیش از اندازه گوشت به واسطه پروتئین زیادی که دارد مشکلات کلیوی را تشدید کرده و این مسئله دفع اوره از بدن را با مشکل مواجه می کند.


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.