معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی گفت: ارومیه از لحاظ زیبایی های طبیعی همچنان پاریس ایران است.

حسین امامی در گفت و گو با خبرنگار ایسنا منطقه آذربایجان غربی با اشاره به اینکه در گذشته ارومیه را بدلیل جاذبه های طبیعی و گردشگری ان با طبیعت منحصربه فردش پاریس ایران می نامیدند و این زیبایی همچنان این شهر را منحصر به فرد کرده اظهارکرد: ارومیه شمال غربی ترین مرکز استان در ایران است ،وجود تنوع اب و هوایی و نمود چهار فصل سال ،وجود دریاچه ارومیه از جمله شاخص هایی است که این شهر را با شهرهای اروپایی قابل مقایسه کرده و لقب پاریس ایران را به خود اختصاص داده است.

وی اظهارکرد:شهر ارومیه به معنای شهر آب است و وجود چشمه ها و آبشارها و برکه ها برزیبایی این شهر می افزاید که  از جمله ان می توان برکه دالامپر را نام برد که در کنار کوه دالامپر و بصورت طبیعی بوجود آمده است.

امامی ادامه داد: منطقه نازلو، سیلوانا، مسیر جاده ارومیه به مهاباد را می توان از دیگر جاذبه های طبیعی شهر نام برد که به جرات می توان گفت در سایر شهرهای ایران این طبیعت بی نظیر وجود ندارد.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی اظهار کرد: آبشار شملکان ارومیه در جوار روستای شملکان در نزدیکی ارومیه ،غاز کهریز، پیست اسکی خوشاکوه، چشمه آب معدنی زنبیل ، چشمه آب معدنی هفتابه، سد شهر چای، تفرجگاه، بند، آبشار سوله دوکل، از دیگر جاذبه های طبیعی این شهر است که توجه هر دوستدار طبیعت را به خود جذب می کند.

وی تصریح کرد: وجود باغات و طبیعت بکر خارج از شهر چشم انداز اروپایی به این شهر داده که باغات سرسبز ان بزرگترین المان مقایسه ای این شهر با کشورهای اروپایی بوده است.

وی تنوع اقوام و ادیان مختلف و تعامل و مهمان نوازی مردم این شهر را از ویژگی های بارز  دانست و گفت: جاذبه‌های طبیعی و تاریخی، غذاهای خوشمزه و مهمان‌نوازی و فرهنگ مردم این منطقه از عواملی هستند که باعث می‌شود سالانه افراد زیادی این شهر را به عنوان مقصد گردشگری‌شان انتخاب کنند.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی با اشاره به اینکه نوروز امسال بازدید مسافرین از مجموعه جاذبه های گردشگری آذربایجان غربی 1 میلیون و 947 هزار نفر بود که 84 درصد افزایش داشته است افزود: متاسفانه بدلیل ضعف در توسعه زیر ساختهای این شهر از جمله راهها، سیستم حمل و نقل و ... با مشکلاتی مواجهیم که هنوز میزان جذب گردشگر به استان و ارومیه با ایده ال های ما فاصله دارد.

وی با بیان اینکه گردشگری به تنهایی نمی تواند توسعه یابد اظهار کرد: متاسفانه آذربایجان غربی از نظر شاخص های توسعه ای در رده های پایین قرار دارد و لازمه توسعه گردشگری، توسعه زیر ساختها و بخش های مختلف اقتصادی شهر و استان است.

امامی با اشاره به اینکه در برنامه های اتی در صدد هستیم ارومیه را به یک شهر بین المللی تبدیل کنیم اظهارکرد: ارومیه پتانسیل بسیار خوبی برای جذب گردشگر داخلی و سرمایه گذاری خارجی دارد که همسایگی استان با کشورهای مختلف و رودخانه های پراب ان بسترساز جذب توریسم است.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی با اشاره به برنامه های میراث فرهنگی و گردشگری استان برای فصل تابستان افزود: برگزاری اولین نمایشگاه بین المللی گردشگری در شهریور امسال با هدف معرفی جاذبه های این استان به گردشگران و اجرای برنامه های متنوع فرهنگی همچنین تهیه برنامه های نرم افزاری و سخت افزاری و فیلم به زبان های ترکی استامبولی، اذربایجانی ، انگلیسی و کردی برای معرفی جاذبه های مختلف این استان از برنامه های این اداره کل برای تابستان است.

 

 


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.