محمدرضا ندیری روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در موسم حج امسال نزدیک به 2 هزار و 850 نفر از آذربایجان غربی به سرزمین وحی مشرف می شوند در حالی که این رقم در سال گذشته حدود 2 هزار و 600 نفر بود.
وی با اشاره به اینکه امسال حدود 3.5 درصد از زائران خانه خدا را شهروندان آذربایجان غربی تشکیل می دهند، اظهار کرد: عملیات اعزام حجاج از آذربایجان غربی نیمه اول مرداد سال جاری انجام می شود و زائران این استان به اصطلاح 'مدینه بعد' هستند.
وی بیان کرد: پروازهای رفت زوار اعزامی از آذربایجان غربی از ارومیه به فرودگاه جده و پروازهای برگشت نیز از مدینه منوره به ارومیه خواهد بود.
مدیر حج و زیارت آذربایجان غربی ادامه داد: برنامه ریزی های بسیار خوبی برای حجاج ایرانی در سال جاری اندیشیده شده و هتل ها، خودروهای حمل و نقل عمومی و هواپیماهای در نظر گرفته شده از استانداردهای بسیار بالایی برخوردار است.
به گزارش ایرنا، همه ساله موسم حج در ماه ذیحجه انجام می شود و میلیون ها زائر از کشورهای مختلف دنیا برای انجام حج تمتع به سرزمین وحی اعزام می شوند.
ایرانیان در سال 1395 به علت تیرگی روابط با عربستان به حج تمتع اعزام نشد ولی از سال گذشته تشرف از ایران به حج تمتع از سر گرفته شد؛ ثبت نام کنندگان تا 30 دی سال 1385 طی سال جاری به حج تمتع مشرف می شوند.
8137/3072
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.