فریدون قلی پور روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه 52 حلقه چاه طی سال 1396 در خوی مسدود شد، افزود: با انسداد این 52 حلقه چاه، 107 میلیون مترمکعب آب از ذخایر آب های بازگشت ناپذیر صرفه جویی شده است.
وی با تاکید بر اینکه در مجموع از چاه های مجاز و غیرمجاز این شهرستان سالانه 323 میلیون مترمکعب آب برداشت می شود، اضافه کرد: تاکنون 240 حلقه چاه در این شهرستان مسدود شده است.
وی با اشاره به اینکه 91 حلقه چاه غیرمجاز این شهرستان در حال ثبت است، بیان کرد: 36 حلقه چاه غیرمجاز دیگر نیز به مراجع قضایی معرفی شده است تا پس از طی مراحل قانونی دستور انسدادشان صادر شود.
رئیس امور آب خوی با اشاره به کمبود آب در منابع زیرزمینی این شهرستان بر ضرورت اجرای طرح استفاده از پساب های تصفیه خانه در مصارف کشاورزی تاکید کرد و افزود: خوی از سال ها پیش دشت ممنوعه اعلام شده است و باید به سمت ایجاد سدها و توجه به حفظ منابع آبی زیرزمینی حرکت کنیم.
وی اظهار کرد: مدیریت آب های سطحی و ذخیره سازی آنها جهت تزریق به سفره های زیرزمینی در راستای تقویت منابع آبی شهرستان بسیار ضروری است.
به گزارش ایرنا، دشت خوی در شمال آذربایجان غربی از چند سال پیش به علت کمبود منابع آب های زیر زمینی برای حفر چاه کشاورزی، دشت ممنوعه اعلام شده است.
احداث سد غازان چای علاوه بر ذخیره سازی 150 میلیون مترمکعب آب، بیش از 30 هزار هکتار از اراضی این شهرستان را تحت پوشش قرار می دهد؛ زمین های کشاورزی خوی یکی از مستعد ترین زمین های کشاورزی در آذربایجان غربی است.
7133/7129/3072
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.