سیدهادی بهادری روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با تاکید بر اینکه مردم باید به خرید کالای داخلی علاقه مند شوند، افزود: فرهنگ استفاده از کالای ایرانی باید در سطح جامعه نهادینه شده و مزیت های مصرف محصول داخلی با شیوه های جذاب اطلاع رسانی شود.
وی به نقش تولیدکنندگان در تحقق شعار سال اشاره کرد و افزود: تولیدکنندگان با تولید محصول باکیفیت و استاندارد باید سعی کنند تا مصرف کننده را به سمت خرید کالای ایرانی سوق دهند.
نائب رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: تولید داخلی در بسیاری از زمینه ها وجود دارد اما برخی از آنها از جمله در بخش مصالح ساختمانی به علت بی کیفیت بودن با ذائقه مردم همخوانی ندارد.
بهادری از کیفیت خودروهای داخلی نیز انتقاد کرد و افزود: مصرف کننده وقتی 400 میلیون ریال برای خرید خودروی داخلی هزینه می کند اما پس از مدتی به پایین بودن کیفیت آن پی می برد، ترجیح می دهد تا خودرو خارجی دست دوم خریداری کند.
بهادری با تاکید بر افزایش تعرفه های وارداتی کالا، گفت: برای جلوگیری از ورود کالاهای خارجی که مشابه داخلی دارد، باید تعرفه ها افزایش یابد و با پدیده قاچاق بیش از پیش مقابله شود.
نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی حل مشکلات واحدهای تولیدی راکد را از دیگر اقداماتی برشمرد که به تحقق شعار سال کمک می کند.
بهادری مقابله با واسطه ها و توجه به شبکه توزیع را از گام های موثر جهت حمایت از کالای ایرانی برشمرد و افزود: مجموعه هایی همچون سازمان های مردم نهاد باید جهت حمایت از حقوق مصرف کنندگان و تولیدکنندگان تشکیل شود.
وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری چندین سال متوالی است که به مقوله اقتصاد می پردازند، گفت: جهت تحقق شعار سال باید متولی مشخصی تعیین شود تا این مهم را به عنوان یک استراتژی دنبال کند و مجموعه های دیگری نیز عملکردها را ارزیابی کند.
به گزارش ایرنا ترغیب مردم به خرید کالاهای ایرانی علاوه بر نیاز به فرهنگ سازی با مولفه های مهم دیگری نظیر افزایش توان رقابت پذیری و سهم بازار این نوع از کالاها در ارتباط است که تحقق هر کدام مسیر موفقیت تولیدات داخلی را هموار می سازد.
پیام نوروزی مقام معظم رهبری و نامگذاری سال جاری به عنوان سال حمایت از کالای ایرانی، انگیزه مضاعفی را در دست اندرکاران ایجاد کرده است که نتیجه آن نیز بهبود اقتصاد ملی، ایجاد فرصت های شغلی جدید، افزایش تولید و تحقق اقتصاد مقاومتی خواهد بود.
گرچه مردم در این موضوع نقش اساسی دارند و رفتار آنان و رویکردشان به خرید کالای تولید داخل می تواند این تحولات را ایجاد کند اما تغییر ذائقه مردم الزاماتی دارد و در این عرصه تولیدکنندگان و مسئولان ایفاگر نقش هایی هستند.
تولیدکنندگان داخلی برای موفقیت بیشتر در این عرصه نیازمند ارتقا رقابت پذیری کالاهای خود هستند و رقابت پذیر شدن محصولات نیز نیاز به عرضه محصول باکیفیت و با قیمت مناسب دارد.
3072/8135
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.