میرعلی اکبر بنی هاشمی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه این زندانیان طبق بررسی های صورت گرفته و با کمک خیران ارومیه ای آزاد شدند، افزود: 550 میلیون ریال برای آزادی این زندانیان کمک مالی از سوی خیران پرداخت شده است.
وی اظهار امیدواری کرد که با همراهی خیران و مردم نیکوکار آذربایجان غربی، دیگر زندانیان جرائم غیرعمد نیز آزاد شده و به آغوش خانواده بازگردند.
وی اضافه کرد: از جمله مهمترین موارد در کاهش زندانیان جرائم غیرعمد، تقبل مهریه های سنگین و غیرقابل پرداخت در هنگام ازدواج است که امیدواریم این امر با اجرای اقدامات فرهنگی و اثرگذاری بهتر والدین، بهبود یابد.
به گزارش ایرنا، دهها نفر در آذربایجان غربی به خاطر عدم توانایی پرداخت دیه، مهریه، نفقه و چک های غیرکلاهبرداری به عنوان زندانیان جرائم غیرعمد در حبس هستند.
نداشتن هر نوع سابقه محکومیت کیفری، نداشتن فساد اخلاقی، نداشتن اشتهار به فسق و فجور، نداشتن اعتیاد به مواد مخدر و داروهای روان گردان، داشتن حسن شهرت، سلامت نفس و صداقت در گفتار و کردار، داشتن حسن سلوک در ایام حبس به تائید مدیر زندان و نداشتن هیچ نوع امکان یا درآمد مالی برای پرداخت دیه با تائید گروه تحقیق از شرایط پرداخت تسهیلات به زندانیان جرایم غیرعمد برای آزادی است.
8137/7129/2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.