فرماندار تکاب با اشاره به افزایش 3 برابری بازدید گردشگران نوروزی تخت سلیمان در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، گفت: امسال 20 هزار گردشگر نوروزی از این میراث جهانی بازدید کردند.

به گزارش ایسنا منطقه آذربایجان غربی علی مکرمی با اشاره به اینکه در سال گذشته 80 گردشگر خارجی از این اثر بازدید کرده بودند، افزود: امسال بیش از 200 نفر از بازدیدکنندگان نوروز را مسافران خارجی از کشورهای همسایه و اروپایی تشکیل داده بودند.

وی تصریح کرد: 3000 گردشگر نوروزی نیز از کوه میان تهی زندان سلیمان تکاب در سه کیلومتری مجموعه میراث جهانی تخت سلیمان بازدید کرده و به قله این کوه مخروطی شکل صعود کردند.

مکرمی همچنین بیان کرد: در نوروز امسال بیش از 10 هزار مسافر از خدمات چادرها و اکیپ های ایمنی و سلامت نوروزی جمعیت هلال احمر شهرستان تکاب بهره مند شدند.

وی اظهار کرد: 2 هزار و 348 نفر روز نیز در مراکز اقامتی ستاد اسکان فرهنگیان این شهرستان اقامت کردند.

فرماندار تکاب گفت: 643 گردشگر نوروزی که برای بازدید از جاذبه های تاریخی و طبیعی روستاهای نصرت آباد، بدرلو و قینرجه به عنوان روستاهای هدف گردشگری تکاب سفر کرده بودند در اقامت های بوم گردی این روستاها اسکان یافتند.

مکرمی با اشاره به برگزاری جشن نوروزگاه و بازآفرینی آئین های سنتی منطقه و نمایشگاه های صنایع دستی و مردم شناسی مجموعه تخت سلیمان، اضافه کرد: تهیه برنامه های مختلف خبری و تصویری برای معرفی جاذبه های گردشگری تکاب و راه اندازی پویش گردشگری و مسافرت های نوروزی در فضای مجازی با همکاری دوستداران میراث فرهنگی از مهمترین دلایل افزایش گردشگران نوروزی تکاب در عید نوروز 1397 است.

وی یادآورشد: در نوروز امسال علاوه بر هتل ها و مهمانپذیر ها، 2 باب مدرسه شبانه روزی با 40 اتاق مجهز و ظرفیت 300 نفر در شهر تکاب و بخش تخت سلیمان برای اسکان مسافران نوروزی آماده شد.

به گزارش ایسنا؛مجموعه میراث جهانی تخت سلیمان با دریاچه ای اسرار آمیز در وسط بقایای تاریخی در 45 کیلومتری شمال شرقی شهرستان تکاب و در جنوب آذربایجان غربی واقع شده و در سال 1382 شمسی به عنوان چهارمین اثر ملی کشور در فهرست آثار جهانی سازمان یونسکو به ثبت رسیده است.


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.