معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری آذربایجان غربی گفت: بسته سرمایه گذاری شهرستان ها تهیه خواهد شد.

به گزارش ایسنا منطقه آذربایجان غربی رضا حسینی در اولین جلسه شورای اداری  سال 97که در محل استانداری آذربایجان غربی برگزار شد افزود: طرح پنجره واحد سرمایه گذاری در استان تا چند ماه آینده بصورت کامل اجرایی می شود و در رابطه بخش خصوصی و دستگاه های ذیربط باید با برنامه ریزی دقیق نسبت به رفع چالش ها اقدام کنند.

وی گفت: در سال حمایت از کالای ایرانی مسئولین باید پیشگام باشند واز ورود کالای مشابه  داخلی  جلوگیری و کالای خارجی خریداری نشود.

حسینی با بیان اینکه بخش خصوصی باید به دنبال افزایش بهره وری، استفاده از تکنولوژی روز برای تولید محصولات با کیفیت باشد افزود: باید بخش خصوصی و دولتی درکنار هم زمینه تولید ارزان  در کشور فراهم کنند.

همچنین جلیل جباری، مدیرکل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی  در این جلسه گفت:در طول سفر های نوروزی یک میلیون و 947 هزار نفر از جاذبه های گردشگری و تفرجگاههای طبیعی استان بازدید کردند که درمقایسه با مدت مشابه سال قبل شاهد رشد آمار بودیم.

وی با اشاره  اینکه  در ایام نوروز امسال، 177 هزار و 82نفر از موزه های 16 گانه استان بازدید کردند افزود: میزان بازدید از موزه های استان در مقایسه با مدت مشابه سال قبل رشد 32 درصدی دارد.

جباری تصریح کرد: 196 هزار و 656نفر در ایام نوروز در اماکن اقامتی ازجمله هتل ها،هتل اپارتمان ها و مدارس استان اقامت داشتند که این میزان  رشد 51 درصدی اقامت نوروزی را نسبت به سال گذشته نشان می دهد.

مدیرکل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی به سامانه جامع اطلاعات گردشگری و پاسخگویی به شکایات اشاره کرد و افزود: مسافران می‌توانند از طریق سامانه ۰۹۶۲۹ گردشگران و مسافران، ۲۴ ساعته تمام اطلاعات مورد نیاز خود را از جمله اطلاعات جاذبه‌های مختلف گردشگری، وضعیت راه‌ها و جاده‌ها، هواشناسی، اماکن اقامتی، موزه‌ها و فرهنگسراها، اماکن پذیرایی، امداد خودرو، دفاتر خدمات مسافرتی، صدور اسناد، بانک‌ها، بیمارستان‌ها، درمانگاه‌ها، داروخانه‌ها، فرودگاه‌ها، ایستگاه‌های راه‌آهن، مجتمع‌های خدماتی رفاهی، پمپ بنزین‌ها و گازها، مراکز فروش صنایع دستی و جشنواره‌های فرهنگی، دریافت و نسبت به ارایه و ثبت شکایات خود در این سامانه اقدام کنند.

جباری  ارائه بسته‌های حمایتی ویژه‌ای جهت ارزان سازی سفر ، اعمال تخفیف  در محل های اقامتی ، برگزاری جشنواره خرید، برگزاری نوروزگاه ،ایجاد کمپ‌های اقامتی و اقامتگاه‌های بوم گردی را از جمله اقداماتی این اداره کل در طول ایام نوروز عنوان کرد و گفت: توجه به روشنایی پل میانگذر دریاچه ارومیه و افزایش ساعات کاری مساجد در استان مورد توجه باید قرار گیرد.


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.