مدیرکل کمیته امداد آذربایجان غربی از پیش بینی افزایش 20 درصدی جمع آوری زکات در استان طی سالجاری خبرداد.

به گزارش ایسنا منطقه آذربایجان غربی عزیز سهندی در جلسه ای که با حضور مسئولین زکات سراسر استان تشکیل شده بود با اشاره به ظرفیت های موجود در سطح روستاها برای پرداخت زکات اظهار کرد : براساس برنامه ریزیهای انجام یافته  پیش بینی می شود در سال جاری سقف زکات استان با افزایش 20 درصدی به بیش از  26 میلیارد تومان برسد.

دبیر شورای زکات استان تصریح کرد: درسال جدید از ظرفیت شبکه های نیکوکاری استان نیز تا سقف 30 درصد برای جمع آوری زکات استفاده خواهد شد .

وی با بیان اینکه  در سال 96 تحقق 102 درصدی برنامه پیش بینی شده مرکز برای زکات استان را شاهد بودیم گفت : 86 درصد از زکات جمع آوری شده برای تامین مسکن ، درمان ، جهیزیه ، امورتحصیلی وسفرهای زیارتی مددجویان کمیته امداد و14 درصد باقیمانده برای پروژه های عام المنفعه در روستاهای محروم استان هزینه شده است .

مدیرکل کمیته امداد آذربایجان غربی افزود: در طول سال 96 تعداد 510 مددجو با استفاده از اعتبارات زکات به سفرهای زیارتی اعزام وبرای تامین وتعمیر 124 مورد مسکن  مددجوئی اقدام شده است .

وی همچنین اظهار کرد: در سال جاری اهالی روستاهای بالای 10خانوار که تعداد آنها به دو هزار و 492 روستا می رسد به مشمولین پرداخت زکات خواهند پیوست .


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.