امام جمعه ارومیه گفت: حمایت از کالای ایرانی زمینه ساز استقلال اقتصادی است.

به گزارش ایسنا منطقه آذربایجان غربی حجت الاسلام سید مهدی قریشی در خطبه های نماز جمعه با تاکید براینکه حمایت از کالای ایرانی و تحقق شعار سال می تواند به تقویت اقتصاد کشور کمک کند افزود: باید به این موضوع توجه کرد که کشور توانسته به استقلال سیاسی دست یابد قطعا با همت و حمایت مردم و مسئولین به استقلال اقتصادی هم خواهد رسید اما قطعا رسیدن به استقلال اقتصادی زمان برو سخت است لذاهمه باید از اجناس داخلی استفاده کرد و از تولید داخلی حمایت کنیم.

وی ادامه داد: مردم متاسفانه در ایام عید با سفر خود به کشورهای دیگر و خرید اجناس خاجی میلیاردها دلار از کشور خارج کردند و این به ضرر کشور و چرخه اقتصاد کشور است لذا باید همه به این موضوع توجه داشته باشند.

امام جمعه ارومیه با اشاره به ایام اعتکاف گفت: ایام اعتکاف یکی از ایام مناسبی بوده که انسان در آن 3 روز از امور دنیوی دست کشیده و با خلوص نیت به امور اخروی توجه می کنند لذا  این ایام را غنیمت شمرده و کسانی که شرایط حضور در مراسم معنوی اعتکاف را ندارند این ایام روزه بگیرند.

وی با اشاره به آغاز ثبت نام در حوزه علمیه و بیان اینکه فرزندان خود را تشویق به ثبت نام و تحصیل در حوزه علمیه کنید افزود:اسلام بعد از اهل بیت(ع) به وسیله علمای دین باقی می ماند و دراین زمینه دشمنان اسلام و شبکه های معاند سعی بسیاری دارند که مقام روحانیان و علمای دین را در نزد مردم کوچک بشمارند.

حجت الاسلام قریشی با اشاره به روز 12 فروردین روز جمهوری اسلامی افزود:امام خمینی فرمودند «صبح گاه 12 فروردین که روز نخستین حکومت الله است از بزرگ ترین اعیاد ملی و مذهبی ماست و ملت ما باید این روز بزرگ را عید بگیرند و زنده نگه دارند روزی که کنگره های قصر 2500 ساله حکومت طاغوتی فرو ریخت و سلطه ی شیطانی برای همیشه رخت بربست و حکومت مستضعفین جانشین آن گردید».

وی با اشاره به 13 رجب سالروز میلاد حضرت علی (ع) و تبریک  این ایام گفت:فضایل امیرالمومنین علی (ع) بسیار فراوان  است که به یکی از آن‌ فضایل می توان به تولد ایشان در کعبه اشاره کرد.

وی به روایتی از پیامبر اکرم (ص) اشاره کرد و افزود:  حضرت علی (ع) فضایل بسیاری دارند که قابل‌شمارش نیست که کسی که یکی از این فضایل را بازگو کند خداوند گناهان او را می‌بخشد و اگر کسی یکی از این فضایل را بنویسد ملائکه برای آن فرد از خداوند استغفار می‌طلبند و اگر کسی این فضایل را بشنود خداوند گناهان که توسط آن گوش شنیده‌شده را می‌بخشد و اگر کسی فضایل ایشان را ببیند خداوند گناهانی که با آن چشم انجام داده می‌بخشد و  یاد کردن نام و فضائل حضرت علی (ع) عبادت است.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی با تاکید براینکه پدر و مادر حق بسیاری بر فرزندان دارند که نباید احترام به آن‌ها فراموش شود اظهارکرد:احترام پدر را هرگز نباید فراموش شود و نباید به او بی‌احترامی کرد و او را بانام کوچک اش خطاب کرد و نباید صدا خود را برای او بلند کرد.

 


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.