به گزارش ایرنا، جلیل جباری روز یکشنبه در آئین اختتامیه نوروزگاه بوکان اظهار کرد: در سال گذشته 476 هزار و 195 نفر از مراکز تاریخی، تفریحی و گردشگری استان دیدن کرده بودند.
به گفته وی از ابتدای تعطیلات نوروزی تاکنون 182 هزار نفر در استان اقامت کردند که این آمار در سال گذشته 115هزار و 872 نفر بوده و نسبت به مدت مشابه پارسال بیش از 50 درصد افزایش یافته است.
وی ادامه داد: این استان با دارا بودن موزه های متعدد، گردشگران داخلی و خارجی زیادی را به سوی خود فرا می خواند که در میان آنها موزه مردم شناسی ارومیه از نظر تعداد بازدیدکننده جزو پر بازدیدترین موزه های استان است.
وی در خصوص اجرای برنامه های نوروزگاه در سطح استان نیز اضافه کرد: جشنواره های نوروزگاه با هدف احیا و پاسداشت آئین های بومی و محلی در 20 نقطه استان برگزار شده است و تا 15 فروردین سال جاری ادامه می یابد.
وی با بیان اینکه موظف به احیای آئین ها و سنت های گذشتگان هستیم، اظهار کرد: اجرای برنامه های آئینی زمینه حضور مجدد مسافران و گردشگران طی سال های آینده در این استان را فراهم می‌کند.
جباری ادامه داد: سال 1397 سال خوبی برای صنعت گردشگری در استان خواهد بود و چرخه گردشگری در این استان به حرکت در آمده است.
فرماندار بوکان نیز گفت: آذربایجان غربی رنگین کمان اقوام و ادیان الهی بوده و این اقوام در ایام نوروز اقدام به برگزاری برنامه های متنوعی می کنند.
جمال خسروی گفت: وجود اقوام و ادیان مختلف در استان فرصت طلائی برای توسعه استان بخصوص در صنعت گردشگری به شمار می رود.
به گزارش ایرنا، در این مراسم از مسئولان استانی و شهرستانی و برگزارکنندگان مراسم نوروزگاه تجلیل شد.
آذربایجان غربی علاوه بر داشتن جاذبه های تاریخی و طبیعی به دلیل داشتن قومیت های مختلف، رسم ها و فرهنگ های مختلفی را در خود جای داده است که هر کدام در انتقال فرهنگ این مرز و بوم و جذب گردشگر تاثیرگذار است.
علاوه بر آن، زندگی مبتنی بر کشاورزی و عشایری مردم نیز جلوه زیبایی از این سرزمین به دنیا نشان می دهد و لباس های رنگارنگ عشایر، فرآورده های دامی همانند شیر و ماست و غذاهای محلی و چادرهای زیبای عشایر، میزبانی مناسب برای مسافران نوروزی است.
وجود 140 کلیسای متعدد در ارومیه و کلیساهای شاخصی چون قره کلیسا و ننه مریم هرکدام ظرفیت دیگر این استان موسوم به رنگین کمان اقوام و ادیان است.
امامزادگان بویژه امامزادگان ابراهیم، غریب حسن و دیگر امامزادگان نیز سالانه پذیرای هزاران گردشگر داخلی و خارجی است.
3072/7510/3093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.