رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی روز یکشنبه در حاشیه این همایش در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: در این همایش حامیان طبیعت با هدف ترویج فرهنگ کاشت نهال بجای هدر رفت آب و گندم، 200 اصله نهال غرس کردند.
اسمعیل کریم زاده با اشاره به اینکه این نهال ها غیرمثمر جنگلی از نوع کاج و سرو خمره ای و درخت ' ون ' بوده، ادامه داد: ترویج فرهنگ استفاده از مشارکت مردم در حفظ و احیای عرصه های ملی و ترویج درختکاری در جامعه از جمله اهداف مهم این همایش است.
وی افزود: مشارکت مردمی اصل اول در حفاظت از عرصه های طبیعی است و خود مردم باید از تخریب محیط زیست و آسیب رساندن به درختان و جنگل ها خودداری کنند.
به گزارش ایرنا این همایش با همکاری مسئولان جهاد کشاورزی، منابع طبیعی، اصحاب رسانه و خانه مطبوعات آذربایجان غربی برگزار شد.
استفاده از گندم و عدس برای کاشت سبزه نوروزی در سال های اخیر با اعتراض برخی از فعالان محیط زیست همراه بوده اما متاسفانه فرهنگ آن هنوز در سطوح مختلف جامعه نهادینه نشده است.
به گفته یک کارشناس کشاورزی هر کدام از 20 میلیون خانوار ایرانی اگر به اندازه 100 گرم در مصرف بیهوده گندم یا عدس در روزهای پایانی سال صرفه جویی کنند، 2 هزار تن از این محصولات استراتژیک در سطح کشور صرفه جویی می شود.
یک فعال محیط زیست نیز با انتقاد از دور ریختن سبزه ها در روز طبیعت، معتقد است که کاش در محل تجمع مردم در روز طبیعت، جعبه هایی برای جمع آوری این سبزه ها تعبیه شود تا روستاییان و دامداران برای تغذیه دام و طیور از آنها استفاده کنند.
فعالان زیرست محیطی می گویند: 50 درصد از گاز متان موجود در جو (که جزو گازهای گلخانه‌ای بوده) حاصل رهاسازی زباله های تر در طبیعت است.
8135/3072
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.