پرویز آراسته روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا از مردم خواست تا خودشان هم قبل از طبیعت گردی نسبت به تهیه کیسه زباله اقدام کنند و افزود: اکیپ های کنترل و گشت محیط زیست استان با حضور در مناطق مختلف و زیستگاه های حیات وحش آماده برخورد با شکارچیان غیرمجاز و افراد خاطی هستند.
وی با دعوت از مردم برای مهربانی با طبیعت و حفاظت از آن، بیان کرد: مهربانی با طبیعت را می توان با صدمه نزدن به شاخ و برگ درختان، آلوده نکردن حاشیه ها و آب رودخانه ها و پرهیز از شکار حیوانات به نمایش گذاشت.
وی همچنین به دوستداران طبیعت توصیه کرد تا در روز طبیعت، وسایل گرمازا برای پخت و پز را به همراه داشته باشند و از درست کردن آتش خودداری کنند.
آراسته با اشاره به اینکه ماهی های قرمز بومی نیستند، گفت: مردم از رهاسازی ماهی های قرمز عید به رودخانه های استان خودداری کنند زیرا این ماهی ها می تواند ناقل بیماری باشد.
به گزارش ایرنا حل بحران زباله هایی که در روز 13 فروردین به دلیل نبود جای مناسب برای دفع یا بی توجهی برخی از افراد در طبیعت زیبای آذربایجان غربی ریخته می شود، نیازمند ایفای نقش مشارکتی مردم و مسئولان است.
مسئولان این استان مرزی با تامین مکان مناسب برای دفع زباله در محل تجمع گردشگران طبیعت و مردم با جمع آوری زباله در کیسه و دفع اصولی آنها می توانند در امر مدیریت پسماند روز طبیعت مشارکت کنند.
توزیع پلاستیک در میان مردم و جمع آوری زباله روز طبیعت نیز به عنوان یکی از اقدامات ارزشمند مسئولان تا حدودی از پخش شدن زباله در طبیعت جلوگیری کرده اما جوابگو نبوده است.
ضریب حساسیت جامعه نسبت به برخی از موضوعات زیست محیطی افزایش یافته اما حداقل در امر حل بحران زباله به مرز بازدارندگی نرسیده است و همچنان مردم و مسئولان باید به دنبال راهکارهای عملی در این زمینه باشند.
7125/3072
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.