مدیرکل میراث فرهنگی ،صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی گفت: هدف از برگزاری نوروزگاه احیای آیین های سنتی و معرفی آنها به گردشگران نوروزی و مردم منطقه است.

جلیل جباری در حاشیه مراسم اختتامیه نوروزگاه در میاندوآب در گفت و گو باخبرنگار ایسنا منطقه آذربایجان غربی گفت:نوروزگاه بر اساس برنامه ملی و سراسری جهت احیای آداب و سنن و رسوم نوروزی برگزار می شود.

جباری ادامه داد:آداب و سننی در گذشته در متن جامعه قرار داشت و برخی از این مراسمات فراموش شده بود و هدف اصلی ما احیای این سنت ها و انتقال به نسل آینده است و اینکه بحث آداب و رسوم نوروزی به عنوان یک جاذبه گردشگری شناخته می شود و می تواند در جذب گردشگر نقش به سزایی داشته باشد

مدیرکل میراث فرهنگی ،صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی گفت: برنامه های نوروزگاه در استان از چهارشنبه آخر سال 96 دست کم در 20 نقطه از استان شروع به کار کرده است و همانگونه که شاهد هستید استقبال قابل توجهی هم از این مراسمات شده است.

وی ادامه داد: فرهنگ آذربایجان غربی به ویژه میاندوآب فرهنگ غنی و اصیلی است، باید تلاش کنیم در برنامه های بعدی به لحاظ کمی و کیفی سطح برنامه ها را بالاتر ببریم و بیشتر بر روی آداب سنتی که نزد مردم رو به فراموشی است برنامه ریزی کنیم.

 جباری با اشاره به پل تاریخی تاتائو که در حال تخریب قرار دارد هم اشاره کرد و گفت:قرارداد مرمت پل تاریخی تاتائو(میرزا رسول)با اعتبار 3میلیارد ریالی با پیمانکار بسته شده است و منتظر هستیم سطح آب کمی کاهش یابد تا کار را شروع کنیم و طبق قرارداد باید طی 4،5 ماه این پل تاریخی به طور کامل مرمت شود.

وی به وضعیت ساختمان موزه میاندوآب هم اشاره کرد و گفت:برای احداث ساختمان موزه میاندوآب هم اعتبار 3 میلیارد ریالی تامین شده است و فراخوان طراحی معماری موزه میاندوآب اقدام کرده ایم و تلاش می کنیم در کمترین زمان ممکن عملیات احداث ساختمان جدید آغاز شود.

مدیرکل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی به عوامل عدم جذب گردشگر در میاندوآب با وجود جاذبه های بیشمار گردشگری هم اشاره کرد و گفت:زیرساخت های توسعه گردشگری در میاندوآب ضعیف است که باید تقویت گردد ، از جمله همین زرینه رودی که می بینید ناشناخته مانده و ما آمادگی داریم با همکاری شهرداری برای ایجاد تفرجگاه هزینه کنیم و مورد بعدی اینکه استقبال مردم از اجرای برنامه های فرهنگی که ریشه در آداب و رسوم مردم دارد نشان می دهد می توانیم با برگزاری چنین برنامه هایی در جهت جذب گردشگر قدم های خوبی برداریم.

جباری به وضعیت کلیسا میاندوآب واقع در منطقه گردشگری نوروزلو هم اشاره کرد و گفت: برای زیرساخت های منطقه گردشگری نوروزلو هزینه کرده ایم، اگر امور آب منطقه ای تعامل داشته باشد و اجازه ورود سازمان میراث فرهنگی را بدهد آماده ایم راههای دسترسی، کمپینگ و همچنین بهسازی کلیسا را انجام دهیم و امیدواریم روزی درهای این مجموعه جهت بازدید و استفاده مردم و گردشگران باز باشد.


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.