اسعد خضری روز سه شنبه در دیدار با مسئول خبرگزاری جمهوری اسلامی دفتر مهاباد اظهار کرد: اولین اخبار از شهرستان مرزی اشنویه را ایرنا منتشر می کند و خروجی این رسانه نیز از کیفیت مطلوبی برخوردار است.
فرماندار اشنویه همچنین رعایت امانتداری و اخلاق رسانه ای را از ویژگی های بارز خبرنگاران خبرگزاری جمهوری اسلامی عنوان کرد.
خضری با اشاره به برگزاری اولین جشنواره نوروزی اشنویه در کمپ گردشگری روستای 'عین الروم' بیان کرد: این جشنواره نوروزی به مدت سه روز تا شامگاه 13 فروردین برگزار شد.
وی افزود: این نمایشگاه شامل برپایی سیاه چادر، اجرای بازی های بومی محلی، موسیقی محلی و غرفه های محلی و گیاهان بهاری، آثار هنری و غرفه کتاب بود که مورد استقبال قرار گرفت.
وی با اشاره به اینکه حدود 20 غرفه در عین الروم برپا شد، اظهار کرد: این شهرستان دارای بیش از 105 اثر ثبت شده ملی بوده و سنگ نوشته 'عین الروم' به عنوان قدیمی ترین سند نوشتاری شمال غرب ایران جزو آنهاست.
به گزارش ایرنا کتیبه عین الروم در سال 1393 شمسی به شماره ثبت 31175 توسط میراث فرهنگی در فهرست آثار ملی به ثبت رسید؛ این کتیبه دارای 150 سانتی متر ارتفاع بوده و به صورت هلالی شکل بر سر چشمه 'عین الروم' واقع است.
اشنویه یا شنو همان شهر تاریخی سرسبزی است که در سفرنامه های مستشرقین و جهانگردان ادوار پیشین از آن به عنوان قصبه ای با درختان و باغ های فراوان یاد شده است.
این شهر به جهت قرار گرفتن بر سر راه تجارت با ملل همسایه، دارای مردمانی تاجر، کشاورز یا دامدار بوده و امروزه با بیش از 74 هزار نفر جمعیت از شهرستان‌های مرزی آذربایجان غربی است.
2093/3093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.