تهیه کننده و کارگردان این مستند روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: این مستند 6 قسمتی در مجموع 150 دقیقه است و هر روز ساعت 18:15 دقیقه از شبکه آذربایجان غربی پخش می شود.
مهدی حیدری با اشاره به اینکه هر قسمت در 25 دقیقه آماده شده است، افزود: فرهاد کنعانی تصویربردار و وحید معصومی مدیر صحنه این مستند است.
وی با اشاره به اینکه این اثر در سیمای مرکز آذربایجان غربی تولید شده است، اضافه کرد: مستند 'اویونلار' به بررسی ویژگی های بازی های محلی آذربایجان در مناطق مختلف استان از جمله نقده و خوی می‌پردازد.
وی اضافه کرد: این مستند با هدف آشنایی مخاطبان با بازی های بومی و محلی که در تاریخ کهن این سرزمین مرسوم بود، با نگاهی به فولکلور منطقه تولید شده است.
وی ادامه داد: از ویژگی های مستند 'اویونلار' پرداخت به فلسفه هر یک از بازی ها در مناطق مختلف همراه با آداب و رسوم آن است.
به گزارش ایرنا مهدی حیدری متولد 1359 در بناب و کارشناس رشته صدابرداری بوده که از سال 1388 با فیلم کوتاه 'آق گول' فعالیت هنری خود را آغاز کرده است.
صدابرداری سریال های دومان، باریشاق، باجناقلار 2، تقی بی سیم، بهشت عشایر، مسافر چی چست، دده مالی، سریال دریا و همچنین سریال های عروسکی گلمان رود و کبودان در کارنامه هنری این هنرمند دیده می شود.
آق گول، شپه، بولود و آوای کودکان قدس از جمله فیلم های داستانی بوده که کارگردانی، نویسندگی و تهیه کنندگی آنها بر عهده مهدی حیدری بوده است.
کارگردانی، نویسندگی و تهیه کنندگی مستندهای 'سولوک'، 'طلای چی چست'، آغاج، اویونلار، یایلاق نغمه لری، بن بست سیمین و تخت زرین نیز توسط وی انجام گرفته است.
سریال باجناق ها و فیلم های 'آق گول' و 'بولود' از این هنرمند نیز در جشنواره های مختلف برنده بهترین صدابرداری بوده و فیلم 'آق گول' وی نیز به عنوان بهترین فیلم خارجی زبان جشنواره بین المللی جمهوری آذربایجان انتخاب شده است.
بهترین کارگردانی از جشنواره سیب آذربایجان شرقی برای فیلم 'آق گول' و بهترین کارگردانی فیلم داستان از جشنواره فیلم در سایه سار ولایت از دیگر افتخارهای این هنرمند موفق است.
فیلم مستند داستانی 'گلین' /عروس/ به کارگردانی و تهیه کنندگی 'مهدی حیدری' نیز با موضوع فرهنگ و آداب و رسوم عروسی مردم آذربایجان غربی در جشنواره فیلم مستند آنکارای ترکیه در سال 96 برگزیده شده است.
7129/2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.