معاون هماهنگ کننده سپاه شهدای مهاباد روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: 60 نفر از اعزام شوندگان این شهرستان در قالب کاروان های خانوادگی اعزام شدند و 60 نفر دیگر نیز به صورت داوطلبانه کاروان های راهیان نور را همراهی می کنند.
به گفته سرهنگ پاسدار 'هوشنگ وجدی' اعزام شهروندان این شهرستان به مناطق عملیاتی در سال جاری در 2 مرحله و به مدت چهار روز انجام می شود و هدف از این اعزام تحکیم پیوند بین نسل های مختلف جامعه است.
معاون هماهنگ کننده سپاه بوکان نیز در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: نخستین کاروان راهیان نور بوکان در سال جدید شامل 120 نفر از گروه های خانوادگی است که با استفاده از 2 دستگاه اتوبوس به مناطق عملیاتی دوران دفاع مقدس در جنوب کشور اعزام شدند.
سرهنگ پاسدار 'منوچهر مودبی' افزود: این کاروان به مدت پنج روز از مناطق عملیاتی دوکوهه، اروند کنار، فکه، هویزه، طلائیه و شلمچه بازدید می کند.
وی ادامه داد: قرائت وصیت نامه شهدا، روایت چگونگی عملیات های دوران دفاع مقدس و شرکت در کارگاه های مبارزه با جنگ نرم از برنامه های جنبی این کاروان است.
وی اضافه کرد: با شرایط موجود جامعه و حملات همه جانبه فرهنگی توسط استکبار جهانی، برگزاری اردوهای راهیان نور فرصتی مناسب برای تجدید عهد با شهیدان است.
به گزارش ایرنا اعزام کاروان های راهیان نور آذربایجان غربی به مناطق عملیاتی جنوب کشور از اسفند ماه پارسال آغاز شده است و تا پایان فروردین سال جاری ادامه می یابد.
به گزارش ایرنا سال گذشته هشت هزار نفر در قالب کاروان های راهیان نور و 2 هزار و 500 نفر نیز بصورت داوطلبانه و خودجوش به مناطق جنگی اعزام شدند که سهم مهاباد از این تعداد 400 نفر بوده است.
مهاباد جزو مناطق جنگی شمالغرب کشور در دوران هشت سال دفاع مقدس بوده و دارای بیش از 46 هزار بسیجی در حدود 130 پایگاه شهری، روستایی، محلات و دانش آموزی است.
3093/7510 /3072
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.