میرعلی اکبر بنی هاشمی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این جذب بالا نشان دهنده اهمیت فعالیت های فرهنگی و تربیتی سازمان زندان ها و اجرای برنامه های دینی، فرهنگی و آموزشی در بین زندانیان است.
وی اظهار کرد: زندانیان محصول تربیت نادرست خانواده و جامعه هستند و در صورتی که این تربیت در خانواده و جامعه بهبود یابد، شاهد کاهش وقوع جرم در جامعه و همچنین کاهش بازگشت دوباره زندانیان به حبس خواهیم بود.
وی بیان کرد: وجود خلا علمی، آگاهی و فرهنگی در کنار فقر اعتقادی مهمترین مشکل زندان های استان است که این خلا را می توان با تلاش مستمر روحانیون و مسئولان فرهنگی پر کرد که در این باره اقدامات بسیار زیادی انجام شده و نزدیک به 50 روحانی در حال حاضر به تربیت دینی زندانیان مشغول هستند.
مدیر کل زندان ها و اقدامات تامینی و تربیتی آذربایجان غربی گفت: با اجرای طرح های معنوی، آموزشی، اصلاحی و تربیتی، میزان بروز تخلف در داخل زندان های استان به ویژه زندان مرکزی ارومیه نیز 60 درصد کاهش یافته که نشان دهنده موفقیت این طرح هاست.
بنی هاشمی افزود: اجرای صحیح برنامه های فرهنگی در دستور کار این نهاد حمایتی قرار دارد که در این راستا بیش از 70 درصد زندانیان در نمازهای روزانه شرکت می کنند در حالی که یکی از علت های بروز بزه توسط این افراد، بی اطلاعی از فلسفه نماز بود.
وی اظهار کرد: در حال حاضر کلاس های آموزشی از مقطع نهضت تا دیپلم در زندان ها وجود دارد و تعدادی نیز دانشجوی کارشناسی و مقاطع تکمیلی در زندان های استان وجود دارند که با هماهنگی مسئولان مرتبط تحصیل خود را ادامه می دهند.
وی ادامه داد: علاوه بر آن، 150 نوع کلاس حرفه آموزی در زندان های آذربایجان غربی راه اندازی شده تا علاوه بر آموزش مستمر این مددجویان، زمینه اشتغال و درآمدزایی آنان فراهم شود.
به گزارش ایرنا، با رویکرد جدید سازمان زندان ها، اقدامات تامینی تربیتی در صدر فعالیت های این نهاد در کشور قرار گرفته و در ماه های اخیرنتایج بسیار ارزشمندی در آذربایجان غربی داشته است.
8137/2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.