مهدی عبدالله زاده روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این تعداد در مقایسه با مدت زمان مشابه سال قبل رشد چهار درصدی داشته است.
وی ادامه داد: به دلیل کمبود اماکن اقامتی مناسب در این منطقه، میهمانان نوروزی با سفر یک روزه از اماکن گردشگری و بازارچه ها بازدید می کنند و به همین دلیل در برخی روزهای نوروز علاوه بر مدارس در مواقع اضطراری از حسینیه ها نیز برای اسکان مسافران استفاده شده است.
وی با اشاره به اینکه برنامه های متنوع و خوبی در نوروز برای گردشگران در نظر گرفته شده است، اظهار کرد: جشن نوروزی شبانه در مرکز همایش های منطقه آزاد، مسابقات محلی، برنامه های متنوع در بازارچه ها و موسیقی زنده محلی از جمله برنامه های ستاد خدمات سفر نوروزی در سال 97 است.
وی آثار تاریخی کاخ موزه باغچه جوق، دخمه سنگی فرهاد، عمارت کلاه فرنگی، حمام تاریخی ماکو، پل پنج چشمه، قره کورپو (پل سیاه)، پل قلعه جوق، کوه قیه، کوه چرکین، ساختمان بیمارستان قدیمی ارتش و سد بارون را از جمله جاذبه های گردشگری ماکو عنوان کرد و ادامه داد: این اماکن برای بازدید همه علاقه مندان و گردشگران نوروزی آماده سازی شده است.
به گزارش ایرنا، منطقه آزاد ماکو در مجاورت کشورهای ترکیه و جمهوری آذربایجان قرار دارد و طول مرزهای جمهوری اسلامی ایران در این منطقه با این کشورها به ترتیب 130 و 140 کیلومتر است.
7132/2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.