به گزارش ایرنا در این نمایشگاه که در بوستان محمدیه این شهرستان برپا شده بیش از یکهزار و 600 اثر از آثار هنرمند بنام بوکانی(عثمان رحمان زاده) در موضوعات زندگی روزمره مردم مناطق کردنشین در معرض دید عموم قرار داده شده است.
در این نمایشگاه با استفاده از مجسمه های کوچک چوبی (از چوب درخت چنار) آداب و رسوم مردم مناطق کردنشین را به نمایش گذاشته شده است.
آئین عروسی کردها، بازی های سنتی و بسیاری از آداب و رسوم دیگر همچون واقعه دلخراش بمباران شیمیایی حلبچه توسط رژیم بعثی صدام و شخصیت های نامدار در این نمایشگاه معرفی شده است.
رحمان زاده، هنرمند مجسمه ساز ساکن روستای ˈناچیت ˈ بوکان، از سن 10سالگی به ساخت آثار چوبی و گلی روی آورده و تاکنون یکهزار و 600 اثر هنری منحصر به فرد را خلق کرده است.
این هنرمند آثار خود را تاکنون در شهرهای مختلف ایران از جمله اصفهان، کرمان، شیراز، ارومیه، سنندج، زاهدان، کرمانشاه، ایلام و کردستان عراق به نمایش گذاشته است.
این نمایشگاه سومین سال است که با کمک شورای اسلامی شهر و شهرداری بوکان برای میهمانان نوروزی در بوکان گشایش می یابد.
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بوکان در حاشیه افتتاح این نمایشگاه به خبرنگار ایرنا، گفت: این آثار مجموعه دایره المعارف مناطق کردنشین است.
اسعد جمیانی ادامه داد: استاد رحمان زاده برای خلق هر اثر پنج روز تلاش داشته و برای تکمیل هر یک از 60 مجموعه به نمایش گذاشته شده، یک ماه عمر صرف کرده است.
این پیکر تراش نیز دربارهٔ مجسمه‌های دست سازش به خبرنگار ایرنا گفت: این آثار بیانگر درد و رنج‌ها و شادی مردمان کرد این سرزمین است.
3072/7510/3093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.