به گزارش ایرنا کامران علیزاده آذر روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: با توافق حاصل شده بین شهرداری مهاباد و یکی از بانک های استان حقوق کارکنان شهرداری به صورت وام هر ماه به حساب شهرداری مهاباد واریز می شود و از فروردین سال آینده پرداخت به موقع و ماهیانه کارکنان شهرداری تضمین شده است.
وی همچنین برای پرداخت مطالبات عقب مانده کارکنان شهرداری گفت: در 2 روز آینده نزدیک به 2 ماه حقوق کارکنان شهرداری به صورت یکجا پرداخت می شود.
علیزاده آذر همچنین اظهار کرد: طبق آمار تعداد افرادی که به عنوان پرسنل در شهرداری حضور دارند بسیار بیشتر از نیاز موجود است.
وی با بیان اینکه کل شهرداری های کشور از جمله مهاباد با مشکل مالی روبه رو است، اظهار کرد: همکاری و مشارکت مردم برای پرداخت عوارض شهرداری و ساخت و ساز ضعیف است.
وی ادامه داد: تاکنون اطلاعات 44 هزار خانوار در سامانه شهری ثبت شده است که با پرداخت عوارض این خانوارها شهرداری از لحاظ مالی تقویت می شود.
شهردار مهاباد با اشاره به اینکه 90 درصد دستگاه های دولتی نیز به شهرداری بدهکار است، افزود: بخش عمده نهاد های دولتی از پرداخت حق شهرداری طفره می رود که متاسفانه این بار مطالبات خود را در دستگاه های قضایی پیگیری می کنیم.
علیزاده آذر با تاکید بر اینکه شفاف سازی مالی می تواند جلو سوء استفاده از بیت المال را بگیرد، گفت: سیستم مالی شهرداری در دوره های گذشته بی نظم و نابسامان بود و هنوز آمار دقیقی از اموال و تجهیزات شهرداری در دست نیست.
وی همچنین در خصوص عملکردهای شهرداری گفت: بعد از گذشت 90 سال از عمر شهرداری مهاباد سامانه اتوماسیون اداری از یک ماه گذشته راه اندازی شده و نامه نگاری ها و همه بخش های شهرداری به آن وصل است.
عیزاده آذر ادامه داد: مکانیزه کردن قسمت بایگانی پرونده های شهرداری نیز تا سه ماه آینده کامل و از حالت سنتی خود خارج می شود و امکان سواستفاده احتمالی از این پرونده ها نیز وجود ندارد.
شهردار مهاباد همچنین از راه اندازی شماره 137 شهرداری برای استفاده شهروندان و عکس العمل های سریع شهرداری خبرداد و گفت: مشکلات سد معبر، وضعیت معابر و خیابان ها و هر مسئله ای که به شهرداری مربوط است از طریق این سامانه قابل طرح است.
شهردار مهاباد همچنین از خرید 50 هزار تن آسفالت برای آسفالت کردن معابر و بازسازی خیابان های سطح شهر برای سال آینده خبر داد.
به گزارش ایرنا شهرداری مهاباد در سال گذشته برای پرداخت حقوق کارکنان خود دچار مشکل شده بود و اکنون نیز حقوق چند ماه آنان را بدهکار است.
مهاباد با 237 هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان غربی قرار دارد.
3093/7129/2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.