به گزارش خبرآنلاین آذربایجان‌غربی، محمد اقوامی در جمع خبرنگاران گفت: از ابتدای سال ۹۶ بالغ بر ۱۱۹۱۴ پرونده در ۳ بخش کالا خدمات، بهداشت، دارو و دامپزشکی و قاچاق کالا و ارز در ۱۷ شعبه فعال استانی تشکیل شده است.
وی افزود: از این تعداد پرونده، ۱۱۷۱۱ فقره رسیدگی و مختومه شدند که در این راستا ۲۶۰۰ میلیارد ریال جزای نقدی محکومیت صادر شد.
مدیرکل تعزیرات حکومتی آذربایجان‌غربی اظهار کرد: در بخش پرونده‌های مربوط به کالا و خدمات، ۷۳۳۲ فقره پرونده رسیدگی و مختومه شد که بابت آنها ۲۰۰۰ میلیارد ریال جزای نقدی، در بخش بهداشت دارو و درمان ۵۵۱ فقره پرونده رسیدگی که بابت آنها ۶۳۱ میلیون ریال جزای نقدی و در بخش پرونده‌های قاچاق کالا و ارز ۳۸۹۷ فقره پرونده رسیدگی شد که ۵۹۵میلیارد ریال جزای نقدی برای آنها محکومیت صادر شد.
وی اضافه کرد: نسبت به سال گذشته شاهد کاهش ۱۳ درصدی پرونده‌های تشکیل شده بودیم که بخش کالا و خدمات بهداشت و درمان بیشترین کاهش و بخش قاچاق ۲۳ درصد افزایش داشت.
اقوامی گفت: بیشترین تخلفات هم مربوط به عدم درج قیمت، گرانفروشی، تقلب و عدم صدور فاکتور، عدم رعایت دستورالعمل بهداشتی و قاچاق بوده است.

اقوامی خاطر نشان کرد: در بخش اجرای احکام، از مجموع ۱۰۰۴۸ پرونده وارده، ۱۰۰۵۵ پرونده (سال گذشته و امسال) مختومه شد که برای این منظور ۷۴۴هزار میلیارد ریال محکومیت صادر شد.
وی اضافه کرد: امسال بابت پرونده‌های تشکیلی ۱۸۰میلیارد ریال جرایم صادره وصول شده ضمن اینکه برخی از مجازات به حبس تبدیل شده است.

وی همچنین اظهار داشت: ۲۳۶ نفر بدلیل عجز از پرداخت به حبس محکوم شدند ضمن اینکه ۱۳۸۷ فقره پرونده با اعمال تبصره های قانونی من جمله عفو مقام معظم رهبری مختومه شد.
مدیرکل تعزیرات حکومتی آذربایجان‌غربی تصریح کرد: شعبه ویژه تجدید نظر که به پرونده‌های استان‌های آذربایجان‌شرقی، اردبیل و زنجان در زمینه قاچاق کالا و ارز هم رسیدگی می کند، از ۹۷۱ پرونده وارده، برای ۸۶۹ فقره احکام صادر و قطعی صادر شد.

وی افزود: طلا و نقره‌جات، گوشی های تلفن همراه، پوشاک و سیگار بیشترین حجم قاچاق را در استان شامل می‌شوند.

اقوامی به پرونده های مهم رسیدگی شده هم اشاره کرد و گفت: کشف ۶ قطعه شمش طلا به ارزش ۱۱میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال، کشف ۳۶۰هزار دلار از مسافرین خروجی، کشف دلار قاچاق در ماکو با ارزشی بالغ بر ۱۸میلیارد ریال، کشف و ضبط یک دستگاه خودروی مرسدس بنز به ارزش ۸میلیارد ریال، کشف ۷ کیلو طلا، نقره و زیورآلات به ارزش ۹ میلیارد ریال، کشف ۱۱۵۰۰۰ دلار و ۴۰۰۰۰ یورو در ماکو و کشف ۱۱۱دستگاه تلفن همراه آیفون از مهم‌ترین پرونده‌های سال بودند.

 

48

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 886183
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.