مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی گفت: امسال همچون سال های گذشته اتوبوس های گردشگری در ۴شهراستان بمنظور معرفی بناهای تاریخی و جاذبه های گردشگری به مسافران نوروزی فعال هستند.

جلیل جباری در گفت و گو با خبرنگار ایسنا منطقه آذربایجان غربی در خصوص اتوبوس های گردشگری که سطح شهرستان های استان برای مسافران نوروزی در نظر گرفته شده است اظهار کرد: با همکاری شهرداری ها و سازمان های اتوبوس رانی و تاکسی رانی در شهرستان های خوی، مهاباد، ماکو و ارومیه اتوبوس ها و ون هایی برای جا به جایی مسافران نوروزی در نظر گرفته شده اند.

 

وی ادامه داد: اتوبوس های گردشگری در ارومیه از میدان ایالت به سمت مسجد جامع ارومیه، بازار تاریخی ارومیه، سه گنبد و موزه ارومیه حرکت خواهد کرد و در دو بازه صبح و عصر جاذبه ها و آثارتاریخی شهرها دانعرفی خواهدکرد.

جباری در خصوص استقبال مسافران نوروزی از اتوبوس های گردشگری درسال های گذشته تاکید کرد: سال های گذشته علاوه مسافران نوروزی برخی خانواده ها و شهروندان ارومیه ای که آشنایی زیادی با این بنا های تاریخی ارومیه نداشتند نیز از این اتوبوس ها استقبال کردند و از این تور شهری بهره مند شدند.

وی در خصوص آماده سازی صورت گرفته در بنا های تاریخی برای پذیرایی از گردشگران نوروزی صورت گرفته تصریح کرد: نظافت ها و پاکسازی و مرمت های جزئی صورت گرفته شده و در محل این بنا ها راهنما های گردشگری مستقر خواهند شد تا به صورت شایسته میزبان مهمان های نورزوی باشیم.

جباری در خصوص شعار سال گردشگری آذربایجان غربی گفت: آذربایجان غربی سرزمین زیبایی ها و بهشت اقوام و بهشت ایران زمین شعار اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری آذربایجان غربی برای نوروز امسال است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
2 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.