مدیر عامل سازمان منطقه آزاد تجاری صنعتی ماکو گفت:فرودگاه ماکو بستری برای جذب گردشگر دراین منطقه است.

به گزارش  ایسنا منطقه آذربایجان غربی حسین فروزان در جمع خبرنگاران بر لزوم ترویج اقتصاد مقاومتی که یکی از رسالت‌های مناطق آزاد است تأکید کرد و بابیان  اینکه ترمینال فرودگاه منطقه آزاد ماکو برای جابجایی یک میلیون مسافر در سال طراحی شده است ادامه داد: عملیات اجرایی کارگو فرودگاه ماکو شروع شده است که از لحاظ اقتصاد مقاومتی تاثیر آن در منطقه احساس خواهد شد.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد تجاری صنعتی ماکو با تاکید براینکه در هفته سه پرواز از فرودگاه منطقه آزاد ماکو صورت می گیرد خاطرنشان کرد: در تاریخ  3 و 7 فروردین ماه سال 97 پروازها به صورت مستقیم از ماکو به مشهد مقدس و بالعکس به مناسبت عید نوروز در چارت پروازی قرار خواهد گرفت .

وی بر منعقد شدن تفاهم نامه مابین شرکت هوایی آتا با منطقه آزاد تجاری صنعتی ماکو مبنی بر پروازهای روزانه به ماکو بعد از  13 فروردین اشاره کرد و گفت: امید داریم تا خرداد سال آینده فرودگاه منطقه آزاد ماکو بین المللی شود.

رئیس هیئت مدیره سازمان منطقه آزاد ماکو در ادامه بر کمبود های فرودگاه منطقه آزاد ماکو اشاره و اضافه کرد: برای تبدیل شدن این فرودگاه به یک فرودگاه بین المللی، باید مخازن سوخت هواپیما در فرودگاه باشد که در آینده نزدیک مناقصه آن انجام گرفته و بعد از اتمام آن پروازهای خارجی در چارت پروازی فرودگاه درج خواهد شد

فروزان، فرودگاه را یک فرصت در جهت جذب گردشگر خارجی به کشورمان عنوان نمود و ادامه داد: سالن ترمینال فرودگاه ماکو از افتخارات مهندسی کشور حساب می شود که در آینده نزدیک با ورود و حضور بخش خصوصی شهرک این فرودگاه که متشکل از هتل و بازارچه های آن است احداث خواهد شد .

وی بابیان اینکه 7منطقه آزاد موجود در کشور وظیفه دارند موضوع گردشگری اسلامی برای کشورهای همسایه و گردشگری داخلی را توسعه دهند تصریح کرد: طی 4ساله اخیر منطقه آزاد ماکو با ایجاد زیرساخت‌ها گام‌های تاثیرگذاری در این بحث برداشته شده است.

فروزان رودخانه ارس را یک جاذبه طبیعی بی نظیر خواند  بر بی توجهی های صورت گرفته برای این منظر طبیعی اشاره کرد و خاطرنشان کرد:  تفاهم‌نامه‌ای مابین سازمان منطقه آزاد تجاری صنعتی ماکو و سازمان آب استان آذربایجان شرقی در حال منعقد شدن است که بنابر این تفاهم نامه 150 هکتار از جنگل‌های محدوده رودخانه ارس احیا خواهد شد

وی بر برنامه‌های آتی این سازمان در محدوده ارس در شهرستان پلدشت اشاره کرد و افزود: امید داریم بعد از چندین سال کم لطفی در حق این محدوده، تا پایان سال آینده ارس به یک نقطه گردشگری تبدیل شود.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد تجاری صنعتی ماکو از بازنگری و بازسازی خانه تیموری در شهرستان ماکو با همکاری سازمان منطقه آزاد ماکو خبر داد و گفت: این مکان در آینده نزدیک به عنوان موزه در منطقه آزاد ماکو خودنمایی خواهد کرد.

وی بر وظایف مناطق آزاد در باب جذب گردشگری اشاره کرد و مبلمان شهری را در راستای جذب گردشگر تاثیرگذار عنوان نمود و ادامه داد: شهرهای منطقه آزاد تجاری صنعتی ماکو فاقد مبلمان شهری در شان مردمان منطقه بودند که یک پارک مختص بانوان در شهرستان شوط درحال احداث است.

وی از ساخت پارک در کنار رودخانه ارس در شهرستان پلدشت خبر داد و گفت: طراحی و عملیات اجرای این پروژه در سال 97 استارت خواهد خورد

فروزان مردمان شهر بازرگان را حافظان و مرزداران اصیل ایرانی خواند و گفت: زحمات این عزیزان تنها با رفع نیازها و مشکلات آنان امکان پذیر است و در این راستا پارک مجللی در ورودی شهر بازرگان از سمت گمرک ساخته خواهد شد

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد تجاری صنعتی ماکو ادامه داد: همچنین در شهر ماکو نیز از سمت ورودی شهر یک پارک جدید نیز ساخته خواهد شد که در سال آینده بعد از برگزاری مناقصه آن استارت ساخت زده خواهد شد .

رئیس هیئت مدیره سازمان منطقه آزاد ماکو سینما را در مسائل فرهنگی شهر جزو الزامات دانست و گفت: تنها سینمای موجود ماکو در آتش سوخت و در این زمینه سازمان آمادگی خود را در جهت مشارکت با بخش خصوصی در راستای احداث سینمای جدید اعلام می نماید.

فروزان با عنوان اینکه 18 هتل و مهمانپذیر در منطقه آزاد تجاری صنعتی ماکو با 5 هزار و 500 تخت میزبان مسافرین است اضافه کرد: 14 مدرسه و خانه معلم در کنار مهمانپذیر ها و هتل ها وظیفه اسکان مسافرین نوروزی را برعهده دارند

وی بر استقرار 8 ایستگاه ایمنی و سلامت در منطقه آزاد ماکو تاکید کرد و از برگزاری مراسماتی با عناوین پیشواز نوروز و بهار در فرودگاه ماکو و شهرهای منطقه آزاد ماکو خبرداد.

مدیر عامل سازمان منطقه آزاد ماکو از برگزاری جشنواره های عیدانه از 2 تا 10 فروردین ماه در این منطقه خبر داد و افزود: این جشنواره در محل نمایشگاه ها و همایش های بین المللی منطقه آزاد ماکو برگزار خواهد شد که سیاه چادر، پخت غذای محلی در کنار این جشنواره است


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.