به گزارش ایرنا، سیدتقی کبیری روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با عملیاتی شدن این طرح شهرستان های خوی و چایپاره از طریق کریدور شماره 3 /مسیر بازرگان - ماکو - قره ضیاءالدین- ایواوغلی - تبریز - زنجان - تهران - گرمسار - سمنان - سبزوار - مشهد/ به شمال شرق کشور متصل می شود.
وی اضافه کرد: در این کریدور بزرگراهی کشور، مسیری به طول 70 کیلومتر /مسیر ایواوغلی - خوی - سلماس/ حذف شده و شهرستان خوی و چایپاره بیش از گذشته در بن بست قرار گرفته بود که این مسیر با پیگیری های صورت گرفته به این کریدور اضافه شد.
وی کریدور بزرگراهی غرب کشور را از بازرگان تا بندر امام خمینی (ره) شامل مسیرهای ارومیه ـ میاندوآب، میاندوآب ـ کرمانشاه، سه راهی بیستون ـ هرسین ـ نورآباد، نورآباد ـ خرم آباد، کمربندی غرب اندیمشک و کمربندی جنوب و غرب اهواز اعلام کرد و ادامه داد: این طرح نیز جزو طرح های ملی بوده و با پیگیری هایی که انجام گرفت، محور سلماس ـ خوی ـ ایواوغلی نیز در لایحه بودجه سال 1397 به طور رسمی به این کریدور وصل شد.
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی افزود: 180 کیلومتر از کریدور شماره 10 جنوب به غرب در حوزه آذربایجان غربی قرار دارد که پیشتر در نقشه این کریدور، محور سلماس ـ خوی ـ سه راهی ایواوغلی وجود نداشت و اکنون با اضافه شدن این محور، طول کل کریدور به یکهزار و 480 کیلومتر رسید.
به گزارش ایرنا، ‌شهرستان 385 هزارنفری خوی در شمال استان آذربایجان غربی واقع شده و دومین شهر پرجمعیت این استان است.
مرز رازی به عنوان یکی از مرزهای رسمی ایران با ترکیه و تنها مرز ریلی بین 2 کشور در شهرستان خوی قرار دارد.
7133/2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.