به گزارش ایرنا کمیته های 10 گانه این ستاد از جمله خدمات حمل و نقل، امداد و نجات، انتظامی، امنیتی و ترافیک شهری، برنامه ریزی و آمار، اسکان و رفاه، نظارت و تنظیم بازار و ارزیابی عملکرد و رسیدگی به شکایات بخشی از وظایف گسترده آن را به نمایش می گذارد؛ وظایفی که در دولت تدبیر و امید و به ویژه در سال جاری با جدیت بیشتری دنبال شده است.
به گفته معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار و جانشین ستاد اجرایی خدمات سفر آذربایجان غربی تمامی دستگاه های اجرایی عضو این ستاد، تمهیدات لازم برای میزبانی مطلوب از میهمانان نوروزی را پیش بینی کرده اند و این استان برای پذیرایی از مسافران نوروزی در آمادگی کامل قرار دارد.
تقی کهوریان افزود: آماده سازی امکانات و فراهم کردن شرایط پذیرایی از مسافران، حضور موثر و هماهنگ سازمان ها و نظارت و کنترل بر کیفیت خدمات از راهبردهای اصلی در ایجاد فضای آرام، ایمن و با نشاط نوروزی در این استان است.
وی ادامه داد: مجموعه عوامل پلیس در یگان های مختلف انتظامی و پلیس راه به همراه سایر دستگاه های مربوطه، تدارک لازم برای برقراری امنیت کامل در طول سفر و جلوگیری از حوادث احتمالی در جاده ها را اندیشیده اند.
تقی کهوریان با بیان اینکه نوروز امسال در آذربایجان غربی، پرطراوت و خاطره انگیز خواهد بود، گفت: از هموطنان در سراسر کشور برای بازدید از جاذبه های طبیعی و تاریخی استان و استفاده از هوای پاک و طبیعت سرسبز این خطه دعوت می کنیم.
وی افزود: به منظور اطمینان از کیفیت خدمات ارائه شده به مسافران نوروزی در استان تیم های بازرسی ستاد اجرایی خدمات سفر به صورت مستمر و از نزدیک بر نحوه فعالیت واحدهای اقامتی، عرضه و فروش خدمات و مواد غذایی، فروشگاه های عرضه اقلام و فعالیت های اماکن تاریخی و موزه ها نظارت خواهند داشت و در کوتاه ترین زمان به شکایت های مسافران رسیدگی خواهند کرد.
سردار ناصر اصلانی، فرمانده انتظامی آذربایجان غربی نیز به آمادگی پلیس در برقراری نظم و امنیت در شهرها و جاده های استان، گفت: ایجاد محیطی امن همراه با آرامش از انتظارات به حق مردم از مجموعه پلیس است.
به گفته وی مجموعه عوامل انتظامی استان تمام توان و امکانات و تجهیزات خود را برای برقراری آرامش و امنیت شهروندان و مسافران در ایام نوروز به کار می گیرد.
وی افزود: برخورد قاطع پلیس با متخلفان و مجرمان و برهم زنندگان نظم و آرامش، کنترل دقیق عبور و مرور وسایل نقلیه در شهرها و جاده ها و رسیدگی سریع به تصادفات رانندگی احتمالی در محورهای ارتباطی استان از مهمترین برنامه های انتظامی آذربایجان غربی در نوروز 97 است.
فرمانده انتظامی آذربایجان غربی با اشاره به کاهش یک درصدی تلفات حوادث رانندگی در یازده ماه گذشته در استان، افزود: اگرچه کاهش بیش از این میزان تلفات رانندگی در دستور کار پلیس و سایر دستگاه های مرتبط قرار دارد اما با توجه به افزایش 2 درصدی سفرهای استانی و افزایش 265 درصدی شماره گذاری خودروهای نو در کنار افزایش چهار درصدی صدور گواهینامه و افزایش کاربران در جاده ها این میزان کاهش نشان از تلاش تمامی دست اندرکاران حوزه حمل و نقل و ایمنی دارد.
سردار اصلانی با اشاره به مشارکت 13 هزار و 700 نفر در طرح نوروزی در استان، افزود: این تعداد از نیروهای پلیس و سازمان های خدمات رسان با هدف افزایش رضایت مندی مسافران و کاهش حوادث رانندگی در طرح خدمات سفر نوروزی مشارکت می کنند.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر استان نیز در این همایش گفت: مجموعه فعالان در عرصه گردشگری تلاش می کنند تا در نوروز امسال آذربایجان غربی به یکی از مقاصد نمونه گردشگری در کشور تبدیل شود.
جلیل جباری افزود: ارزان سازی سفر و ارائه تورهای مناسب برای جذب و تشویق مسافران برای بازدید از جاذبه های استان، برگزاری جشنواره های ویژه نوروز و اجرای آئین های نوروزی در شهرها، برگزاری 200 غرفه و بازارچه عرضه صنایع دستی استان از جمله این برنامه هاست.
وی با بیان اینکه توسعه مراکز اقامتی در استان از اهداف مهم در بخش گردشگری است، افزود: بیش از 2 هزار تخت اقامتی در سال های آتی به مجموعه ظرفیت اقامتی استان افزوده می شود.
به گزارش ایرنا آذربایجان غربی با برخورداری از تمدن کهن و آثار تاریخی غنی و جاذبه های متعدد فرهنگی و طبیعی به عنوان یکی از قطب های مهم گردشگری ایران محسوب می شود.
وجود سایت های اسکان هفت هزار ساله، استقرار بزرگترین آتشکده ساسانی در تکاب، وجود دژهای نظامی و قلعه شهرهای بی شمار در نقاط مختلف استان حکایت از اهمیت و اعتباری دارد که آذربایجان غربی در طول تاریخ حائز آن بوده است.
شکل گیری تمدن های آشور، اورارتو، مانا، ماد و پارس در قبل از اسلام و ظهور سلسله ها و حکومت های محلی در این بخش از ایران بزرگ موجب شده است تا آذربایجان غربی، بزرگترین مرکز تعامل فرهنگی در غرب کشور باشد.
تنوع آثار موجود تاریخی با زیبایی‌های خدادادی طبیعی در این استان دست به دست هم داده و مناظر روح‌نوازی را در مساحتی حدود 43 هزار کیلومتر مربع ایجاد کرده‌ است که چشم هر بیننده‌ای را خیره می‌کند.
آذربایجان غربی با کشورهای ترکیه، عراق و جمهوری خودمختار نخجوان دارای مرز مشترک است و این امر خود زمینه ای برای اهمیت تجاری، فرهنگی و گردشگری استان در طول تاریخ بوده و در گذشته یکی از کانون های مهم بازرگانی جاده ابریشم محسوب می شده است.
آثار باستانی فراوان مربوط به دوره قبل و بعد از اسلام اعم از تپه ها، غارها، مساجد، کلیساها و آتشکده ها که هر کدام از آنها از عوامل مهم و ممتاز در صنعت توریستی محسوب می شود، در سراسر استان پراکنده شده است.
مجموعه آثار شگفت انگیز طبیعی، تاریخی و فرهنگی آذربایجان غربی از چنان ارزشی برخوردار است که می تواند در فرایند توسعه استان همانند ذخیره ای پایان ناپذیر مورد استفاده قرار گیرد.
دشت های سرسبز، دریاچه آبی، باغ های زیبای سیب، انگورستان های وسیع، جنگل های افرا و کوه های پوشیده از چشم‌ اندازهای طبیعی همه جلوه‌هایی است که آذربایجان غربی را به سرزمینی با خاطره‌های فراموش نشدنی برای مسافران این سرزمین مبدل می‌سازد.
آذربایجان غربی سرزمینی است با طبیعت خاص خود که در سراسر بهار و تابستان پوشیده از لاله، شقایق، نرگس، سوسن و سنبل است و تالاب ها، مرداب ها، آبگیرها و سواحل و جزایر دریاچه ارومیه‌ اش، میعادگاه و زیستگاه صدها نوع پرنده وحشی بومی و مهاجر و رودهای آن محل زندگی آبزیان منحصر به فرد است.
در این استان آنچه از جلوه‌های بکر و آثار متعدد فرهنگی یادگار مانده، ودیعه‌ هایی است برای درک بزرگی پروردگار در آفرینش تابلوهای زیبا که آدمی را در مقابل عظمت خالق هستی متحیر می‌کند.
3072
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.