به گزارش ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی استانداری آذربایجان غربی، محمدمهدی شهریاری روز چهارشنبه در پنجمین جلسه شورای گفت و گو دولت و بخش خصوصی این استان، افزود: فرسودگی تجهیزات در برخی از واحدهای تولیدی این استان توان تولید و رقابت آنها را به حداقل رسانده است.
به گفته وی تولیدکنندگان آذربایجان غربی با توجه به موقعیت جغرافیایی این استان در صورت نوسازی و بروز کردن واحدهای تولیدی می توانند بستر صادرات محصولات به بازارهای خارجی را فراهم کنند.
وی در ادامه با بیان اینکه جلسات شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی استان از سال آینده در هر ماه یکبار برگزار می شود، افزود: فلسفه تشکیل این شورا تعامل بیشتر دولت و بخش خصوصی و بهبود فضای کسب و کار به شمار می رود.
وی ابراز امیدواری کرد که در سال جدید با اهتمام و جدیت هرچه بیشتر مدیران دولتی و همکاری بخش خصوصی، این استان شاهد رونق بخش اقتصاد و تولید و توسعه صادرات باشد.
استاندار آذربایجان غربی به مشکلات بانکی تولیدکنندگان استان هم اشاره کرد و افزود: با تصمیم های اتخاذ شده در جلسات کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید، بانک های استان نیز اراده کافی برای حل مشکلات واحدهای تولیدی را پیدا کردند.
شهریاری در ادامه ضمن اشاره به برخی انتقادها راجع به بالا بودن مالیات در آذربایجان غربی، دستور داد تا بررسی های لازم در این خصوص صورت بگیرد و نتیجه بررسی ها از طریق رسانه ها به مردم اعلام شود.
وی، آرامش و ثبات را از عوامل اصلی در جذب سرمایه گذاری خارجی دانست و گفت: آذربایجان غربی دارای آرامش و ثبات کافی برای سرمایه گذاری است و سرمایه گذاری در این استان مورد حمایت قرار می گیرند.
به گزارش ایرنا بیش از 2 هزار و 520 واحد تولیدی آذربایجان غربی دارای پروانه بهره برداری است که حدود نیمی از آنها نیازمند استراتژی نو برای بقا در بازار رقابتی است.
8135/3072
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.