به گزارش ایرنا اسفندیار چهاربند روز چهارشنبه در آئین تکریم و معارفه مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان غربی افزود: فرهنگیان مادی گرا نیستند و برای ادای وظیفه در مناطق سخت گذر کشور نیز حضور می یابند.
وی با اشاره به اینکه قبل از پیروزی انقلاب کشور شاهد پوشش 31 درصدی در مقطع متوسطه و 84 درصدی در مقطع راهنمایی بود، بیان کرد: این ارقام هم اکنون به پوشش 82 درصدی در مقطع متوسطه دوم، 93 درصدی در مقطع متوسطه اول و 98 درصدی در مقطع ابتدایی رسیده است.
چهاربند با بیان اینکه در جامعه 2 درصد آموزش پذیر نیستند، اضافه کرد: پوشش 98 درصدی در کشور نشان از جاری بودن جریان تعلیم و تربیت در نقاط دور افتاده دارد.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان غربی نیز با بیان اینکه ایران مسیر توسعه را طی می کند، اضافه کرد: برای تسریع در روند توسعه، ابزار، سرمایه انسانی و برنامه ریزی نیاز است.
علیرضا رادفر با تاکید بر اینکه تربیت نیروی انسانی، سرمایه گذاری بلندمدت و پایدار به شمار می رود، اظهار کرد: توجه به تربیت سرمایه انسانی در آموزه های دینی نیز مورد تاکید قرار گرفته است.
وی با انتقاد از برخی نگاه های نادرست به مباحث آموزشی و تربیتی، گفت: برخی مدیران نگاه هزینه ای به این حوزه دارند که نگاه درستی نیست زیرا آموزش و پرورش محل تبدیل انسان مستعد به انسان پویاست.
وی با تاکید بر بازنگری آموزشی، افزود: مدیران آموزشی باید در بحث آموزش بازنگری کرده و خلاقیت، روحیه نوآوری و پرسش گری را در دانش‌آموزان تقویت کنند.
وی همچنین انتقال ارزش های دینی و انقلابی، معرفی جایگاه شهدا، تقویت عدالت خواهی و روحیه مطالبه گری دانش آموزان را مورد تاکید قرار داد و افزود: ایجاد تفکر انتقادی در بین دانش آموزان ضروری است.
وی ضمن تقدیر از تلاش های مدیرکل سابق آموزش و پرورش آذربایجان غربی، اظهار کرد: بر اساس شناختی که از مدیرکل جدید این اداره وجود دارد، انتظار می رود به خوبی در راستای رفع مشکلات این حوزه گام بردارد و برای ارتقای شان مدرسه و معلم تلاش کند.
مدیرکل جدید آموزش و پرورش آذربایجان غربی نیز گفت: پرهیز از سیاسی کاری و جلوگیری از ارجحیت منافع شخصی و گروهی در آموزش و پرورش حاکم خواهد بود و مدیران میانی و معاونان نیز باید این موضوع را در سرلوحه کار داشته باشند.
ابراهیم محمدی افزود: ساماندهی و بهسازی منابع انسانی، رفع چالش کمبود فضای آموزشی، مشارکت و کمک برای یاری خانواده ها، پرهیز از سیاسی کاری، جلوگیری از منافع شخصی و گروهی، نهادینه کردن اخلاق و اتحاد و همدلی نیز ضروری است.
مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان غربی ادامه داد: آموزش و پرورش حساس ترین شرایط خود را طی می کند و در این میان باید شاهد تبدیل نظام آموزشی به نظام فرهنگی بود.
به گزارش ایرنا چالش اغلب فرهنگیان آذربایجان غربی به ویژه حق التدریسی ها و عده ای از کارمندان ستادی هنوز موفق به دریافت حقوق و اضافه کاری های سال جاری نشده اند.
3072/7125
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.