به گزارش ایرنا اسمعیل کریم زاده روز چهارشنبه در جلسه ستاد تنظیم بازار آذربایجان غربی افزود: برای تنظیم بازار میوه شب عید، 400 مرکز عرضه در سراسر استان تعیین شده که فعالیت آنها از 25 اسفند ماه جاری آغاز می شود و تا نیمه فروردین‌ سال آینده ادامه می‌یابد.
وی ادامه داد: یکهزار و 750 تن گوشت مرغ منجمد با قیمت مصوب 58 تا 62 هزار ریال و 85 تن گوشت قرمز منجمد با قیمت 240 هزار ریال برای تنظیم بازار شب عید تدارک دیده شده است.
وی افزود: 125 تن تخم مرغ برای توزیع در بازار استان تامین شده و واردات 2 تن دیگر نیز در حال بررسی است.
وی اظهار کرد: قیمت تخم مرغ در آذربایجان غربی بالاتر از سایر استان ها و قیمت مرغ پایین تر از همه استان های کشور است.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی نیز در این جلسه گفت: یکهزار و 760 تن پرتقال و 800 تن سیب برای تامین میوه شب عید سال جاری تدارک دیده شده است که از 25 اسفندماه جاری به بازار مصرف عرضه می شود.
جعفرصادق اسکندری ادامه داد: یکهزار و 218 تن برنج واردتی برای تامین برنج مورد نیاز این ایام در بازار مصرف توزیع شده و یکهزار و 300 تن دیگر نیز آماده عرضه به بازار است.
وی با اشاره به اینکه 141 بازرس اداره کل صنعت و معدن در سطح استان در حال آماده باش هستند، ادامه داد: طرح نظارت و بازرسی اصناف استان از 15 بهمن ماه جاری آغاز شده است و تا اواخر فرودین سال آینده ادامه می یابد.
وی افزود: تاکنون 14 هزار و 481 مورد بازرسی از واحدهای صنفی و غیرصنفی استان صورت گرفته که 476 فقره پرونده تخلف با40 میلیارد ریال جریمه به سازمان تعزیرات حکومتی ارجاع داده شده است.
وی ادامه داد: همچنین در این مدت 644 مورد گزارش مردمی به سامانه 124 اعلام شده که در اسرع وقت مورد رسیدگی بازرسان قرار گرفته است.
وی اظهار کرد: برای ارائه خدمات بهتر در تعطیلات نوروزی، 3 هزار و 100 واحد نانوایی، 240 واحد مکانیکی، 310 واحد تعویض روغن، 24 نمایندگی ایران خودرو و سایپا، 31 واحد اقامتی، 98 هتل و 431 رستوران و غذاخوری فعال است.
اسکندری ادامه داد: نظارت بر قیمت کالاهای ضروری، رسیدگی به خدمات شرکت های هوایی و زمینی و نظارت بر انبارها و سردخانه ها از جمله اهداف این اداره کل در ایام نوروز است.
وی ادامه داد: جهت دسترسی راحت مردم به کالاهای اساسی هفت نمایشگاه فروش بهاره با 615 غرفه در اسفندماه در سطح استان راه اندازی شده است.
به گزارش ایرنا کل واحدهای تولیدی و صنفی در آذربایجان غربی بیش از 82 هزار و 600 واحد است که از این تعداد 85 درصد یعنی 71 هزار و 31 واحد تولیدی صنفی، توزیعی و خدماتی با پروانه در استان فعالیت می کند.
8135
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.