به گزارش ایرنا محمدمهدی شهریاری در دوازدهمین جلسه شورای اداری آذربایجان غربی با تاکید بر اینکه این استان ظرفیت های بی نظیر طبیعی همچون موقعیت جغرافیایی ممتاز و معادن کم نظیر دارد، افزود: همه استان های کشور به جز آذربایجان غربی تا به امروز نسبت به 40 سال گذشته کمبود آب داشته است.
وی با تاکید بر اینکه حاشیه سازی ها از منبع مشخصی تغذیه می شود، ادامه داد: اگر این حاشیه سازی ها در استان دیگری اتفاق می افتاد، مورد برخورد مدعی العموم قرار می گرفت.
وی ادامه داد: برخی از این افراد در ماه های اخیر توهین هایی به دولت و استاندار کردند اما انگار در حاشیه امن به سر می برند و همچنان برای هر فعالیت اقتصادی دولت، حاشیه درست می کنند.
وی با اشاره به اینکه بدون شک این افراد از عوامل دشمن هستند و به مردم و منطقه ضربه می زنند، افزود: اگر نهادهای نظارتی توسعه استان را خواستار هستند باید خودشان دست به کار شوند.
استاندار آذربایجان غربی اظهار کرد: برخورد با این افراد وظیفه من نیست و توجهی هم به این موضوعات ندارم اما نهادهای نظارتی باید بر اساس وظیفه خود این موضوع را پیگیری کنند.
وی ادامه داد: همین افراد در روزهای اخیر شایعه پراکنی کرده اند که 'مدیران کل آذربایجان غربی در حال تغییر هستند و جایگزین آنان از میان قوم خاصی انتخاب خواهد شد'؛ در حالی که چند مدیرکل در حال بازنشستگی بوده و وزارتخانه های مربوطه با همکاری استانداری به دنبال نیروی جدید هستند.
وی با تاکید بر اینکه حیات سیاسی چند نفر در استان از طریق این حاشیه سازی ها ادامه می یابد، افزود: این افراد برای استان فقر، بیکاری، فساد و بدبختی آورده اند و توسعه را از استان فراری داده اند.
وی با اشاره به اینکه تمام دنیا از شایعه تخریب منزل معلولان در ارومیه طی روزهای اخیر باخبر شدند، افزود: در حقیقت یک فرد فرصت طلب از معلولان سوء استفاده کرده بود اما مردم آذربایجان غربی هزینه صحنه سازی ها و شایعه پراکنی ها را پرداخت کردند.
وی همچنین با انتقاد از مجری شبکه تلویزیونی که در مورد این اتفاق اظهار نظر کرده بود، گفت: در برنامه تلویزیونی الفاظ نامتعارفی در این خصوص به کار برده شد در حالی که منبع قضاوت این مجری، شایعات فضای مجازی بوده است.
وی با طرح یک سوال مبنی بر اینکه ' آیا در روزهای اخیر با عاملان این صحنه سازی و شایعه پراکنی برخورد شده است؟ '، ادامه داد: با افرادی که این استان را به حاشیه می برند باید برخورد شود.
شهریاری همچنین در بخش دیگری از سخنان خود از سیمای آذربایجان غربی خواست تا در روزهای منتهی به نوروز در راستای شناساندن ظرفیت های گردشگری این استان گام بردارد.
وی همچنین به مدیران کل دستگاه های اجرایی ابلاغ کرد که در تهیه هدایا از صنایع دستی منطقه استفاده کرده و در زمان اقامه نماز از برگزاری جلسه خودداری کنند.
نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی نیز در دوازدهمین جلسه شورای اداری استان از مدیران اجرایی خواست تا در تقویت مباحث عقیدتی دقت کافی داشته باشند.
حجت الاسلام سیدمهدی قریشی با بیان اینکه مدیران در برابر حرام ها باید ایستادگی کنند، اظهار کرد: حکومت اسلامی وظیفه صیانت از مردم در برابر حرام ها و گناه ها را دارد.
وی همچنین بر توجه بیش از پیش به اقامه نماز در ادارات و رعایت حجاب اسلامی تاکید کرد.
رضا حسینی، معاون جدید هماهنگی امور اقتصادی استانداری آذربایجان غربی نیز با اشاره به ظرفیت های اقتصادی آذربایجان غربی، گفت: متاسفانه در گذشته استفاده مناسبی از این ظرفیت ها نشده است.
وی اظهار کرد: برنامه ریزی مناسبی برای بهبود فضای کسب و کار و توسعه منطقه به عمل آمده که امید است در آینده ای نه چندان دور شاهد حضور آذربایجان غربی در بین 10 استان برتر کشور باشیم.
به گزارش ایرنا در این جلسه 'رضا حسینی' به عنوان معاون جدید امور اقتصادی و منابع انسانی استانداری آذربایجان غربی معرفی و از زحمت های 'نادر صفرزاده' در تصدی این پست طی چهار سال گذشته، قدردانی شد.
رضا حسینی که کارشناس ارشد رشته مدیریت است، پیشتر سمت مدیرکلی امور اقتصادی و دارایی قزوین، آذربایجان شرقی و خراسان شمالی، معاونت اداره کل امور اقتصادی و دارایی آذربایجان غربی را در کارنامه اش دارد.
3214/3072
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.