مدیر کل امور عشایر آذربایجان غربی گفت:3.5 درصد جمعیت استان را عشایر تشکیل می دهند.

مهران زینال زاده در گفت وگو باخبرنگار ایسنا منطقه آذربایجان غربی افزود: آذربایجان غربی یکی از استان های شاخص در زمینه عشایری است و 3.5 درصد جمعیت استان را عشایر تشکیل می دهند.

زینال زاده با اشاره به اینکه طبق ارزیابی کارشناسان سازمان امور عشایر، آذربایجان غربی رتبه سوم کشوری را ازنظر تعداد جمعیت عشایر به خود اختصاص داده  تصریح کرد: طبق امار سال 87, تعداد خانوارهای کوچنده 15 هزارو 599 و جمعیت انان 103 هزارو 927 نفر بوده که از 12 ایل و21 طایفه مستقل تشکیل شده اند.

 مدیر کل امور عشایر آذربایجان غربی در خصوص تعداد عشایر اسکان یافته در سال جاری در آذربایجان غربی اظهار کرد:با توجه به ماهیت زندگی عشایر که فصلی از سال را در مناطق ییلاق برای پرورش دام سپری می کنند اسکان آنها داوطلبانه بوده و در سال جاری مبلغ 900 میلیون ریال از اعتبارات ملی برای اسکان عشایر استان مصوب گردیده ولی تابحال اعتباری به این امر تخصیص نیافته است.

 وی ادامه داد:از 2 میلیون و 670 هزار هکتار کل مراتع استان حدود یک میلیون و615هزار هکتار معادل 61درصد قلمرو زیستی عشایر آذربایجان غربی محسوب می شود.

زینال زاده تصریح کرد:عشایر استان به دلیل خشکسالی های اخیر در بخش کشاورزی حدود 200میلیارد ریال و در بخش بهره مندی از علوفه مرتع دام حدود 360میلیارد ریال متضرر شده اند.


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.