کیومرث دانشجو روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در مدت مشابه سال آبی گذشته 156.9 میلیمتر نزولات آسمانی در استان ثبت شده بود و این رقم در مدت مشابه متوسط درازمدت به 190.7 میلیمتر می رسید.
وی اضافه کرد: روند افزایشی نزولات آسمانی در سال جاری از اواخر بهمن ماه آغاز شد و بارش های بسیار خوبی را در سه حوضه آبریز دریاچه ارومیه، رودخانه زاب و رودخانه ارس به وجود آورد.
وی اظهار کرد: از ابتدای سال آبی جاری تا امروز /شنبه/ نزدیک به 500 میلیمتر بارش در حوضه رودخانه زاب در جنوب آذربایجان غربی ثبت شده که افزون بر 190 میلیمتر بیشتر از سال گذشته و نزدیک 80 میلیمتر بیشتر از متوسط درازمدت بوده است.
وی ادامه داد: در حوضه دریاچه ارومیه نیز حدود 219 میلیمتر بارش گزارش شده که 70 میلیمتر بیشتر از سال گذشته و 16 میلیمتر بیشتر از متوسط درازمدت بوده است.
مدیرعامل شرکت آب منطقه ای آذربایجان غربی بیان کرد: در حوضه رود ارس نیز شاهد بارش کم سابقه 153 میلیمتری از ابتدای سال آبی جاری تاکنون بوده ایم که 20 میلیمتر بیشتر از پارسال و 47 میلیمتر بیشتر از متوسط درازمدت برآورد می شود.
دانشجو گفت: رشد 40 درصدی میزان بارش در کل استان، 63 درصدی در حوضه زاب، 47 درصدی در حوضه دریاچه ارومیه و 15 درصدی در حوضه رود ارس از جمله نشانه های خوشحال کننده در میزان بارش طی سال جاری نسبت به سال گذشته در استان است که امیدواریم این روند در بهار نیز تداوم یابد.
وی، میزان بارش در اسفندماه جاری را بسیار مطلوب ارزیابی کرد و افزود: به طور متوسط از ابتدا تا نوزدهم ماه جاری 30 میلیمتر بارش در استان گزارش شده که 5.5 برابر مدت مشابه سال گذشته و 30 درصد بیشتر از متوسط درازمدت بوده است.
به گزارش ایرنا، آذربایجان غربی تا اواسط بهمن ماه امسال بارش های کمی را تجربه می کرد ولی در حدود یک ماه گذشته بارش های قابل توجهی به ویژه به صورت باران در همه نقاط استان وجود داشته است.
طبق گزارش هواشناسی در 10 روز باقی مانده از امسال نیز بارش های خوبی در شمال، مرکز و جنوب آذربایجان غربی پیش بینی می شود.
8137/7129/2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.