یعقوب مطلوب سلماسی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در سلماس افزود: این مرکز در زمینی به مساحت 800 متر مربع و با زیربنایی بالغ بر یکهزار متر مربع احداث می شود و جمعیتی حدود 30 هزار نفر را از نظر ارائه خدمات بهداشتی، درمانی و مراقبتی تحت پوشش قرار می دهد.
وی اضافه کرد: خانواده مرحوم دکتر فریبرز صمدزاده برای احداث این مرکز مبلغ 6 میلیارد و 500 میلیون ریال اهدا کرده و شهرداری سلماس نیز در تامین زمین مربوطه مشارکت داشته است.
وی ادامه داد: برای تامین تجهیزات این مرکز بعد از اتمام طرح و آماده سازی ساختمان نیز خانواده مرحوم دکتر صمدزاده 6 میلیارد ریال دیگر مشارکت می کنند.
وی درباره برنامه تشخیص سرطان زودهنگام که شامل برخی از سرطان ها مانند سینه و روده بزرگ است، اظهار کرد: خدمات تشخیص زودهنگام برای سرطان سینه با انجام ماموگرافی و برای سرطان روده بزرگ با انجام کولونوسکوپی از خدمات ویژه مرکز خدمات جامع سلامت دکتر صمدزاده خواهد بود.
مطلوب سلماسی در ادامه با تاکید بر گسترش فعالیت های خیران در جامعه، بیان کرد: زمینه فعالیت های خیرخواهانه را باید با فراهم کردن بستر لازم در بخش های مختلف جامعه فراهم کرد.
وی با تقدیر از حس انسان دوستی این خانواده خیر گفت: مشارکت همه اقشار جامعه در حوزه سلامت می تواند این نهاد را در خدمات رسانی بهتر به مردم یاری رساند.
وی گفت: علاوه بر این طرح، پروژه های فراوانی از جمله کیلینیک تخصصی بیمارستان خاتم الانبیا، سه مرکز خدمات جامع سلامت رازی، شهید همراز و روستای کوزه رش و 10 طرح توسط مجمع خیران سلامت سلماس در حال اجراست.
به گزارش ایرنا شبکه بهداشت و درمان سلماس با یک مرکز بهداشتی، یک بیمارستان ١٢٠ تختخوابی، ٧٠ خانه بهداشت، چهار مرکز خدمات جامع سلامت و ١٠ پایگاه بهداشت فعالیت می کند.
سلماس یکی از شهرهای شمال آذربایجان غربی است و بیش از 200 هزار نفر جمعیت دارد.
7156/7129/2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.