به گزارش خبرآنلاین آذربایجان‌غربی، محمد حضرت‌پور در تشریح ماجرای تخریب یک منزل مسکونی که به یک خانواده معلول منتسب می کنند گفت: این پروژه در مسیر یک کوچه ۱۶ متری است که نحوه ساخت و اجرای آن، مشکلاتی را برای اهالی ایجاد می کند ضمن اینکه مجوزی هم دریافت نشده بود.

وی افزود: نیروهای پیشگیری میتوانستند بهتر برخورد کنند تا موجب آزرده خاطر نشوند ولی با این حال این خانواده در این محل سکونتی ندارند و بنا به گفته همسایه‌ها، در منزلی در نزدیکی محل سکونت داشته‌اند و بعد از تخریب مسکن غیرمجاز، توسط پیمانکار غیرمجازساز از پارکینگ همسایه مجاور به محل مورد نظر آورده و عکسبرداری می کنند و به برخی رسانه‌ها برای انتشار منعکس می‌کنند.

شهردار ارومیه اظهار کرد: متاسفانه این عمل، کاری ناراحت‌کننده و غیراخلاقی بوده است که موجب رنجش خانواده و مردم شده است.

حضرت‌پور گفت: من از طرف شهرداری ارومیه از تمام مردم بابت این اتفاق عذرخواهی می کنم هرچند کار بر مبنای قانون بوده ولی بابت این اتفاق از این خانواده دلجویی خواهم کرد.

جوابیه بهزیستی

همچنین سازمان بهزیستی آذربایجان‌غربی هم درمورد این اتفاق جوابیه ای منتشر کرد.

متن جوابیه به شرح زیر است:

پیرو انتشار گسترده خبر تخریب منزل مسکونی معلولین در ارومیه در رسانه های محلی و ملی به استحضار مردم شریف آذربایجان غربی و رسانه های محترم می رسانیم که بهزیستی آذربایجان غربی ضمن ابراز ناراحتی از اتفاق رخ داده بر اساس وظایف قانونی خود بر مبنای کمک به ساخت مسکن برای خانواده های دارای سه معلول مبلغ ۶۰۰ میلیون ریال در طی یکسال گذشته برای خرید مسکن به این خانواده محترم پرداخت نموده است.این خانواده نیز با فروش آپارتمانی که با کمک هزینه بهزیستی خریداری شده بود قطعه زمینی را خریداری و نسبت به احداث ساختمان در آنجا اقدام نموده اند که به گفته شهرداری ارومیه پرسه ساخت و ساز غیرقانونی بوده است.

با توجه به ایجاد حساسیت در جامعه نسبت به این موضوع پیرو دستور مستقیم وزیر محترم تعاون کار و رفاه اجتماعی،ریاست سازمان بهزیستی و استاندار آذربایجان غربی، مدیرکل بهزیستی استان با حضور در منزلی که توسط این خانواده چند روز پیش از این حادثه اجاره شده بود و معلولین در آنجا اسکان داشتند از نزدیک موضوع را پیگیری و دستورات لازم برای حل مشکل این خانواده محترم را صادر نمود.

به دستور وزیر محترم کار هزینه ودیعه مسکن و نیز اجاره بها به مدت یکسال پرداخت و اثاثیه منزل برای این خانواده نیز تهیه و خریداری شد. به اطلاع ملت شریف می رسانیم که علیرغم تبلیغات منفی صورت گفته برای بهره برداری های لازم معلولین عزیز در زمان حادثه در محل حضور نداشته و در حقیقت ساختمان وجود خارجی نداشته و تمام پروسه ساخت و تخریب در کمتر از ۲۴ ساعت رخ داده و پس از تخریب، معلولین توسط افرادی با نیت بهره برداری های لازم به محل انتقال داده شده و سپس با انتشار تصاویر حضور معلولین در فضای مجازی به منظور جریحه دار ساختن مردم و سو استفاده های لازم قصد داشته اند تا به اهداف خود دست یابند که این موضوع نیز توسط ارگانهای مربوطه در حال پیگیری است.

روابط عمومی اداره کل بهزیستی آذربایجان غربی

 

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 880575
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.