رسول اکبری روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با فرا رسیدن روزهای پایانی سال، شهروندان بر اساس سنت قدیمی اقدام به خانه تکانی و نظافت منازل می‌کنند که به همین علت، میزان مصرف آب در روزهای پایانی سال روند رو به رشدی پیدا می کند.
وی اظهار کرد: این افزایش آب به حدی است که مصرف آب در روزهای پایانی سال حتی در مقایسه با فصل گرما نیز بیشتر است و این امر سبب می شود در روزهای پایانی سال در برخی از نقاط مرتفع استان اختلال در توزیع آب بروز کند.
وی از شهروندان خواست تا با ملحق شدن به این پویش، مصرف آب را مدیریت کنند تا در روزهای پایانی سال با کمبود آب در استان مواجه نشویم.
وی بیان کرد: پویش خانه تکانی و مدیریت مصرف آب با همکاری اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان غربی و سازمان‌های مردم نهاد اجرا می شود و دانش آموزان در این خصوص نقش قابل توجهی دارند.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری آذربایجان غربی گفت: مرکز ارتباطات مردمی 122 به صورت شبانه روزی آماده پاسخگویی به سوالات و ارائه راهنمایی به همشهریان در این خصوص است.
به گزارش ایرنا، سرانه مصرف آب در شهرهای آذربایجان غربی حدود 190 لیتر در شبانه روز است که این رقم باید به کمتر از 150 لیتر به عنوان استاندارد جهانی برسد.
8137/2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.