عوض خرم مسلک روز سه شنبه در حاشیه آئین ویژه روز درختکاری در تکاب در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: چهار هزار اصله نهال از این تعداد بین اقشار مختلف مردم، روستائیان، مدارس و دوستداران محیط زیست توزیع شده و توسط آنان در مناطق مختلف شهر و روستاها در طول این هفته غرس می شود.
وی بیان کرد: پنج هزار اصله انواع نهال دیگر نیز توسط اداره منابع طبیعی تکاب در اختیار شهرداری قرار گرفته که در مناطق مختلف شهر، محلات و بوستان ها کاشته می شود.
وی با اشاره به اهمیت اجرای طرح های آبخیزداری نیز اظهار کرد: یک طرح آبخیزداری در روستای 'عربشاه گروس' از توابع بخش مرکزی تکاب با 2 میلیارد ریال اعتبار در هفته های آینده اجرا می شود.
وی اضافه کرد: به منظور حفظ و احیای مراتع و منابع طببعی از ابتدای سال آینده نیز پنج طرح مرتعداری در پنج روستای تکاب با مشارکت روستائیان و بهره برداران اجرا می شود.
رئیس اداره منابع طبیعی وآبخیزداری تکاب ادامه داد: امسال 21 هکتار از اراضی ملی این شهرستان که توسط افراد سودجو تصرف شده بود، خلع ید شده است.
خرم مسلک افزود: در این زمینه 33 نفر از سودجویان و متخلفان با تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی این شهرستان تحویل شدند.
وی گفت: اکنون نیز 43 پرونده تصرف اراضی ملی در تکاب در جریان است که امید می رود با همکاری مراجع قضایی شهرستان این انفال عمومی نیز از متصرفان بازپس گرفته شود.
به گزارش ایرنا در تقویم جمهوری اسلامی ایران از 15 تا 22 اسفند ماه، هفته منابع طبیعی نامگذاری شده و نخستین روز این هفته نیز روز درختکاری است.
شهرستان تکاب با 80 هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان غربی واقع شده است.
مهمترین اخبار ایرنای کشور، آذربایجان غربی و جنوب استان را به صورت لحظه به لحظه از کانال خبری تلگرام این رسانه به آدرسirnamahabad@ دریافت کنید.
7514/3093/3072
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.