نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری گفت: برگزاری سومین دوره همایش  ملی حقوق شهروندی توسط جهاد دانشگاهی آذربایجان غربی در برقراری عدالت اجتماعی موثر است.

حجت الاسلام جواد مجتهد شبستری در گفت و گو با خبرنگار ایسنا منطقه اذربایجان غربی یکی از اهداف انقلاب و نظام را حرکت در مسیر عدالت اجتماعی عنوان کرد و افزود:چنانچه برگزاری همایش حقوق شهروندی در راستای تبیین و تحلیل و گفت وگو در خصوص احقاق حقوق شهروندی در جامعه و  یافتن چرایی مشکلات موجود باشد بی شک این همایش ها بسترساز عدالت اجتماعی خواهد بود.

وی باتاکید براینکه اجرای حقوق شهروندی از مسائل مهم جامعه است و دولت دوازدهم نیز بدنبال تحقق ان در جامعه است افزود: اگرچه حقوق شهروندی بسیار حائز اهمیت است و بیان ان در محافل مختلف بسیار بوده اما انچه حائز اهمیت است تلاش در عملی ساختن اصول و بندهای مختلف این حقوق در جامعه است.

نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری ضمن قدردانی از اقدام جهاد دانشگاهی آذربایجان غربی در برگزاری همایش ملی حقوق شهروندی افزود: برگزاری کیفی این قبیل گردهمایی‌ها و همایش‌های علمی است که می تواند اثر مورد انتظار را در جامعه ایجاد کرده و مفید واقع شود.

حجت الاسلام شبستری با بیان اینکه جامه عمل پوشاندن به موارد مطرح شده در این همایش بیشتر از برگزاری آن اهمیت دارد، یادآوری کرد: یکی از مهم‌ترین مطالبات در هر جامعه‌ای عمل کردن به قوانین و مصوبات است چرا‌که در آن صورت منشور حقوق شهروندی به معنای واقعی کلمه در جامعه متبلور می‌شود.

وی با بیان اینکه اجرای بهتر همایش و برنامه های عملی در راستای حقوق شهروندی از مصادیق تحقق حقوق شهروندی در جامعه است اظهار کرد: تحقق حقوق شهروندی و برگزاری برنامه هایی با هدف محقق شد ان گامی موثر  در جهت توسعه کشور می تواند باشد.


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.