امام جمعه ماکو گفت: برگزاری سومین دوره همایش ملی حقوق شهروندی لازمه یک جامعه اسلامی است.

حجت الاسلام ایوب رنجبری در گفت و گو با خبرنگار ایسنا منطقه آذربایجان غربی افزود: تحقق حقوق شهروندان با ایجاد بستری برای عملی کردن مفاد منشور در جامعه وتلاش در جهت رفع مسائل مربوط به حقوق شهروندی که از یک جامعه اسلامی انتظار می رود، بواسطه برگزاری همایش حقوق شهروندی ظهور و بروز پیدا کند. 

وی یکی از شاخصه های توسعه هر کشوری را رعایت حقوق شهروندی عنوان کرد و افزود: زمانی که اقشار مختلف مردم از هر طبقه اجتماعی احساس کنند حاکمیت در راستای تحقق حقوق شهروندیشان توجه کافی داشته و در تلاش است تا این حقوق اجرایی شود موتور محرکه ان جامعه فعالتر و پویاتر در مسیر توسعه حرکت خواهد کرد.

امام جمعه ماکو آگاهی بخشی و تحقق عدالت را از پیش زمینه های تحقق توسعه نام برد و ادامه داد: چنانچه همایش حقوق شهروندی در محور آموزه های دینی برگزارشود بدون شک به توسعه استان و در ابعاد گسترده تر به توسعه کشور کمک می کند و مقدمه ای برای برگزاری همایش های این چنینی در راستای به تحقق پیوستن حقوق انسانی در سطح جهانی می شود.

حجت الاسلام رنجبری با تاکید براینکه نظام دینی و سیاسی ما مردم را ولی نعمتان خود می دانند افزود: لازم است حقوق شهروندی این ولی نعمتان تحقق یابد تا مردم از طریق اجرای حقوق خود طمع شیرین انقلاب را بچشند.

امام جمعه ماکو برگزاری همایش حقوق شهروندی را با همکاری نهاد های آموزشی در جهت ارتقای کیفیت نمود حقوق شهروندی در جامعه، مثبت ارزیابی کرد وگفت: برای نهادینه شدن هر مسئله ای آموزش و همکاری با نهاد های آموزشی رکن اصلی محسوب می شود که با برگزاری چنین همایش هایی گام موثری در راستای تحقق عملی حقوق شهروندی برداشته می شود.

وی ادامه داد: سومین دوره همایش ملی حقوق شهروندی بستر علمی برای عملیاتی کردن آموزه های حقوق انسانی است.

وی ادامه داد: بمنظور اشنایی مردم با حقوق شهروندی مفاد مختلف منشور حقوق شهروندی باید در متون اموزشی ، مدارس و دانشگاههای کشور گنجانده شود .

حجت الاسلام رنجبری تصریح کرد: چنانچه برگزاری همایش حقوق شهروندی به یک مطالبه عمومی بدل شود ضمانت اجرایی می یابد.


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.