به گزارش ایرنا، حجت الاسلام سید رضی شکوری روز دوشنبه در نشست هماهنگی های حوزه و دانشگاه با اشاره به لزوم ارتقای سطح علمی مراکز علمی و حوزوی استان افزود: تلاش در زمینه جذب نخبگان علمی و بومی خارج از استان، کمک به دانشجویان و طلاب در امور مربوط به تحصیلات و تلاش در زمینه توسعه و گسترش مراکز علمی و آموزش عالی از جمله اقدامات ضروری است که باید در بین دانشگاه و حوزه انجام باشد.
وی هماهنگی بین حوزه و دانشگاه را ضامن بالندگی کشور عنوان کرد و افزود: با این هماهنگی ها توجه جدی و مقابله با توطئه‌های استکبار جهانی، گسترش و توسعه ارتباطات علمی و پژوهشی با مراکز علمی و تحقیقاتی جهان به ویژه کشورهای اسلامی و تبادل اطلاعات در تمام زمینه‌های علمی، تحقیقاتی و آموزشی و مبارزه با آفت‌ها و آسیب‌های علمی و تحقیقاتی مربوط به حوزه و دانشگاه حرکت های جهادی علمی را در کشور رقم می زند.
وی افزود: با توجه به جایگاه برجسته مراکز آموزش عالی کشور، ضرورت دارد مراکز علمی ما در ارتباط با تمامی موضوع های سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی مسئولان استان را پشتیبانی علمی و پژوهشی بکنند.
شکوری اظهار کرد: مهاجرت نخبگان، مدرک گرایی، مسائل امنیتی و مرزی از مشکلات برجسته این استان است که در تمامی این موضوعات باید حوزه و دانشگاه با تحلیل علمی مسائل به کمک مسئولان مربوطه بشتایند.
امام جمعه خوی بیان کرد: زنده نگه داشتن آرمان گرایی، موضع گیری در مورد مسائل اجتماعی، نقد منصفانه و مستمر از اوضاع کشور، حفظ مواضع انتقادی، تبیین ایده اقتصاد مقاومتی و تمرین شرح صدر سیاسی از اهم مباحثی است که باید در دانشگاه ها و حوزه ها مورد توجه باشد.
شکوری با انتقاد از بی توجهی مراکز حوزوی و دانشگاهی به مشکلات کشور گفت: متاسفانه مراکز علمی در انجام این قبیل رسالت ها و حراست از جایگاه و نقش سرنوشت ساز خود آن طور که لازم است کوتاهی کرده اند.
وی اظهار امیدواری کرد بعد از این با توجه به شرایط ویژه حاکم بر منطقه و تلاش های شبانه روزی استکبار و مزدوران او در جهت ایجاد انحرافات در جوامع اسلامی حوزه و دانشگاه بتواند نقش سرنوشت ساز خود را ایفا بکند.
به گزارش ایرنا ‌شهرستان 385 هزار نفری خوی در شمال آذربایجان غربی واقع شده و دومین شهر پرجمعیت این استان است.
7133/7129/2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.