سرهنگ کریم اکبری روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: میزان کشفیات مواد مخدر در مدت مشابه سال گذشته، 12 هزار و 734 کیلوگرم بود و امسال شاهد رشد 36 درصدی کشفیات در استان هستیم.
وی با اشاره به اینکه کشف پیش ساز مواد مخدر از اولویت های کاری پلیس مبارزه با مواد مخدر به شمار می رود، اظهار کرد: بیش از 14 هزار و 276 کیلوگرم از کل مواد مخدر کشف شده در سال جاری در آذربایجان غربی مربوط به پیش سازهاست که 68 درصد بیشتر از زمان مشابه سال گذشته برآورد می شود.
وی اضافه کرد: 451 هزار و 45 عدد قرص روانگردان نیز در سال جاری در استان کشف شده که با رشد 26 درصدی مواجه است.
رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر آذربایجان غربی گفت: در این مدت 79 فقره شبکه توزیع و قاچاق مواد مخدر در استان شناسایی و متلاشی شده است.
سرهنگ اکبری افزود: در این زمینه همچنین 11 هزار و 71 نفر قاچاقچی، توزیع کننده و عضو شبکه قاچاق مواد مخدر در آذربایجان غربی دستگیر شده که افزون بر 2 برابر سال گذشته است.
وی اضافه کرد: 17 هزار و 909 نفر معتاد در سال جاری در آذربایجان غربی جمع آوری شده است.
وی از اجرای مستمر طرح ارتقای امنیت اجتماعی در آذربایجان غربی خبر داد و گفت: امسال 186 مرحله این طرح در کنار 431 مرحله طرح پاکسازی مناطق آلوده توسط پلیس مبارزه با مواد مخدر در استان اجرا شده است.
به گزارش ایرنا به نقل از فرمانده انتظامی آذربایجان غربی مقابله با سرقت، مقابله با کالای قاچاق، مبارزه با مواد مخدر، مبارزه با ناهنجاری ها و بد اخلاقی های اجتماعی و کاهش تصادف ها از اولویت های پنج گانه نیروی انتظامی این استان در سال جاری است.
6009/2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.