به گزارش ایرنا، سرهنگ کمال حسین زاده روز دوشنبه در جلسه کمیسیون ایمنی راه های آذربایجان غربی افزود: سال گذشته 485 نفر در جاده های استان فوت کرده بودند اما تعداد قربانیان در سال جاری حدود هشت درصد و معادل 43 نفر کاهش یافته است.
وی اظهار کرد: علاوه بر 34 نقطه حادثه خیزی که در استان شناسایی شده، امسال پلیس بر اساس داده های حاصل از کروکی تصادف های جاده ای، 17 نقطه پر دحادثه جدید نیز در استان شناسایی کرده که نیازمند اصلاح است.
معاون امور عمرانی استاندار آذربایجان غربی نیز در این جلسه بیان کرد: به منظور ایمن سازی جاده ها و کاهش تصادف های جاده ای کمیته فنی کمیسیون ایمنی راه ها با ترکیب اداره کل راه و شهرسازی، راهداری و حمل و نقل جاده ای، پلیس راه و دفتر فنی و ترافیک استانداری تشکیل شده است.
تقی کهوریان با اشاره به آغاز سفرهای نوروزی طی روزهای آینده، افزود: تصمیم گیری برای انجام اقدامات در خصوص ایمنی راه ها باید سریع انجام شود و دستگاه های اجرایی منتظر تصویب کمیسیون نباشند.
وی تاکید کرد: آشکارسازی نقاط پرحادثه، خط کشی محورها، مرمت و اصلاح جاده ها در دستور کار جدی اعضای کمیسیون باشد.
کهوریان بر پوشش شبکه تلفن همراه در جاده ها تاکید کرد و افزود: با پوشش تلفنی جاده ها اطلاع رسانی در زمان وقوع حادثه به راحتی امکان پذیر می شود و حضور نیروهای امدادی به راحتی و با سرعت انجام می شود.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی در این جلسه با اعلام اینکه برای آغاز سفرهای نوروزی آمادگی 80 درصدی در این استان وجود دارد، گفت: با تزریق اعتبارات لازم طی روزهای آینده این آمادگی به 100 درصد می رسد.
عبدالحسین علی اکبری با اشاره به احداث راهدارخانه تکاب، افزود: این راهدارخانه در مسیر 'اغول بیگ' واقع شده و تکمیل و راه اندازی آن نیازمند تامین اعتبار است.
به گزارش ایرنا، سالانه 500 نفر در جاده های آذربایجان غربی جان خود را از دست می دهند که حدود سه درصد کل جان باختگان جاده های کشور است.
تصادف جاده ای یکی از سه عامل عمده مرگ و میر در آذربایجان غربی و کشور به شمار می رود.
8137/3214/3072
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.