به گزارش ایرنا حجت الاسلام و المسلمین سیدمهدی قریشی روز یکشنبه در دیدار با مسئولان منابع طبیعی آذربایجان غربی افزود: اراضی ملی در توسعه زیرساخت های اقتصادی و اجتماعی جوامع نقش ویژه ای دارد و باید از دخل و تصرف اشخاص در این اراضی جلوگیری شود.
وی اظهار کرد: در برخی موارد مردم در مالکیت اراضی ملکی خود با منابع طبیعی در تعارض هستند که اولویت نخست منابع طبیعی استان باید حل این مشکل اساسی با نگاه حمایتی به بهره برداران در کنار حفظ حقوق دولتی باشد.
وی اضافه کرد: منابع طبیعی و عرصه های ملی جزو ثروت های هر جامعه به شمار می رود که باید این ثروت را برای نسل های آینده کشور حفظ کرد.
وی ادامه داد: باید با اطلاع رسانی دقیق در خصوص اهمیت عرصه های ملی برای حراست از این عرصه ها اهتمام شود تا مردم بیش از پیش در خصوص اهمیت این اراضی مطلع شوند.
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان غربی در این دیدار با بیان اینکه این اداره کل باید در راستای حل مشکلات مردم و کمک به توسعه اقتصادی استان گام بردارد، گفت: در این راستا باید برای تخصیص زمین به سرمایه گذاران در جهت کمک به توسعه اقتصادی استان تلاش کرد.
میرصمد سید موسوی با اشاره به برنامه های هفته منابع طبیعی امسال در استان افزود: نیم میلیون اصله نهال در هفته منابع طبیعی درآذربایجان غربی غرس می شود.
وی اضافه کرد: این تعداد نهال از نوع مثمر و غیرمثمر بوده و در بین دانشگاه ها، نهادهای نظامی، هلال احمر، بسیج سازندگی، مصلی ها و سازمان های مردم نهاد توزیع می شود.
به گزارش ایرنا، هفته منابع طبیعی امسال با شعار 'منابع طبیعی با مردم برای مردم' از 15 اسفند همزمان با سراسر کشور آغاز می شود و تا 21 اسفند ادامه می یابد.
آذربایجان غربی 2 میلیون و 700 هزار هکتار عرصه ملی دارد که 101 هزار هکتار آن را جنگل ها تشکیل می دهد.
جنگل های دست کاشت نیز از جمله عرصه هایی است که با مدیریت اداره کل منابع طبیعی آذربایجان غربی ایجاد می شود.
در این جنگل های دست کاشت، نهال های درختان مثمر و غیرمثمر کاشته می شود تا در سال های آینده جنگل هایی در حاشیه شهرها به ویژه ارومیه ایجاد شود.
8137/7129/2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.