جلال زایر روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: منابع تغذیه خورشیدی و بادی تولید پراکنده از جهت جذب سرمایه‌های متوسط اهمیت ویژه‌ ای دارند و کمک خوبی به دولت در تامین انرژی انجام می دهند.
وی با اشاره به خرید تضمینی برق از مشترکان خانگی گفت: در صورت تولید برق این مشترکان با استفاده از سیستم‌های خورشیدی و بادی، برق تولید شده آنان با قرارداد 20 ساله به قیمت هر کیلو وات هشت هزار ریال خریداری می شود.
وی اظهار کرد: در راستای استفاده از ظرفیت انرژی های خورشیدی و بادی، مشترکان و سرمایه گذاران این شهرستان می توانند با حمایت وزارت نیرو اقدام به راه اندازی نیروگاه تولید برق در منازل و واحد های تولیدی خود کنند.
مدیر توزیع برق پیرانشهر با اشاره به اینکه یکهزار و 350 مشترک به مشترکان برق این شهرستان اضافه شده است، گفت: تعداد مشترکان پیرانشهر به 41 هزار و 700 مشترک رسیده است.
زایر ادامه داد: از این تعداد 30 هزار مشترک شهری و 11 هزارو 700 مشترک روستایی هستند و با این آمار 100 درصد جمعیت شهری و روستایی این شهرستان تحت پوشش شرکت برق هستند.
وی اضافه کرد: امسال میزان انرژی فروخته شده به مشترکان با افزایش هفت درصدی نسبت به زمان مشابه سال گذشته به 196 میلیون کیلو وات ساعت رسیده است.
مدیر توزیع برق پیرانشهر بیان کرد: این رقم در سال گذشته 183 میلیون کیلووات ساعت بوده که علت افزایش مصرف برق در سال جاری راه اندازی سد های سیلوه، کانی سیب، گرده بین و تونل انحرافی آب به دریاچه ارومیه است.
به گزارش ایرنا یکی از مزایای منابع تغذیه خورشیدی، ویژگی تولید پراکنده آن هاست که ضمن بهبود برخی از پارامترهای شبکه به دلیل عدم تمرکز تولید، از دیدگاه پدافند غیرعامل بسیار با اهمیت است، نیروگاه‌های خورشیدی دومین نوع از نیروگاه‌هایی است که در دسته انرژی نو و تولید پراکنده قرار می‌ گیرند که در این زمینه نیز 3 مجوز احداث نیروگاه خورشیدی با ظرفیت 19 مگاوات در آذربایجان غربی صادر شده است.
99 درصد جمعیت سه میلیون و 265 هزار نفری این استان از نعمت برق برخوردار هستند؛ یک میلیون و 179 هزار و 69 مشترک برق در استان وجود دارد که از این تعداد 316 هزار و 485 مشترک روستایی و 862 هزار و 584 مشترک شهری هستند.
یکهزار و 250 مگاوات برق تولیدی استان در سال است که تنها یکهزار مگاوات آن در سال مصرف می شود.
8135/2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.