کامران کریمی آذر روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در خبرگزاری جمهوری اسلامی دفتر مهاباد، افزود: عمده پرداختی های صندوق کارآفرینی به طبقه محروم جامعه و بین 30 تا 50 میلیون ریال است که در راستای پرداخت هزینه های درمانی و کمک به بهبود زندگی نیازمندان پرداخت می شود.
وی ادامه داد: در سال جاری همچنین 100 فقره تسهیلات خوداشتغالی 100 تا 300 میلیون ریالی برای افراد واجد شرایط که در سفر رئیس جمهوری به مهاباد در سال گذشته درخواست وام کرده بودند، پرداخت شده است.
وی با اشاره به عملکرد امسال صندوق کار آفرینی مهاباد گفت: از ابتدای امسال 21 میلیارد و 630 میلیون ریال تسهیلات در قالب 115 فقره طرح اشتغال زایی پرداخت و منجر به اشتغال 180 نفر شده است.
وی ادامه داد: امسال 25 فقره تسهیلات وام ازدواج نیز با اعتبار 2 میلیارد و 500 میلیون ریال و 336 فقره وام اشتغال از محل سپرده های مردمی با اعتبار 35 میلیارد ریال پرداخت کرده ایم.
کریمی آذر همچنین با بیان اینکه اعتبارات صندوق کار آفرینی امید کاهش پیدا کرده اما میزان پرداخت های تسهیلات امسال نسبت به سال قبل بهتر شده است، اظهار کرد: در حال حاضر 60 پرونده با اعتبار 11 میلیارد ریال در مرحله تکمیل پرونده قرار دارد که به زودی پرداخت می شود.
رئیس صندوق کار آفرینی شهرستان مهاباد با بیان اینکه امسال برای 180 نفر از راه تسهیلات این صندوق اشتغال زایی شده است، گفت: امسال برای 40 نفر از زنان روستایی از محل طرح صندوق های خرد محلی زنان روستایی تسهیلات پرداخت شده است.
کریمی آذر با اشاره به اینکه رویکرد دولت جلوگیری مهاجرت از روستا به شهر و ایجاد اشتغال پایدار روستایی است، عنوان کرد: صندوق کار آفرینی امید به عنوان یکی از موسسات مالی برای اعطای تسهیلات چهار درصد اشتغال فراگیر روستایی از سال انتخاب شده است.
وی ادامه داد: سهم آذربایجان غربی از تسهیلات اشتغال فراگیر روستایی 4 هزار و 800 میلیارد ریال است که براساس طرح های پیشنهادی بین شهرستان ها تقسیم می شود و محدودیت ندارد.
وی با اشاره به نحوه نظارت بر روند پیشرفت طرح هایی که تسهیلات ارائه می شود، گفت: واحد نظارت بر طرح ها بصورت حضوری از مراحل اولیه، ثانویه و دائمی بر نحوه اجرای طرح ها نظارت می کنند.
وی ادامه داد: در صورت غیرفعال شدن طرح ها به مدت 15 روز فرصت داده می شود تا نسبت به فعالیت دوباره طرح اقدام کنند در غیر اینصورت نرخ سود از 4 درصد به 18 درصد افزایش و بازپس گرفته می شود.
کریمی عنوان کرد: در شهرستان مهاباد تاکنون هشت طرح درخواستی در قالب طرح های اشتغال فراگیر روستایی ثبت شده که تسهیلات 500 میلیون تا یک میلیارد ریال پرداخت می شود.
کریمی پرداخت طرح های اشتغال فراگیر روستایی را مهم ترین برنامه های صندوق کار آفرینی امید برای سال آینده اعلام کرد.
شهرستان مهاباد با 237 هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان غربی قرار دارد.
3093/2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.