به گزارش خبرآنلاین آذربایجان‌غربی، جلیل جباری در نشست خبری با اصحاب رسانه که در خانه مطبوعات استان تشکیل شد گفت: کارگروه گردشگری نوروزی استان امسال از ۱۰ کمیته تخصصی تشکیل شده که قرار است وظیفه نظارت بر آژانس‌های مسافرتی و مراکز اقامتی و همچنین برگزاری ۱۶ مراسم نوروزگاه، اجراز برنامه‌ها و آئین‌های نوروزی و کمک و استقبال از مسافرین را انجام دهند.

وی با اشاره به اینکه طی ۱۰ ماهه نخست سالجاری یک میلیون و ۲۷هزار نفر در مراکز اقامتی ساکن شدند بیان کرد: امسال ۳میلیون و ۴۸۰ هزارنفر از پایانه های مرزی استان تردد داشته‌اند.

مدیرکل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری آذربایجان‌غربی اظهار کرد: امسال همچنین از طریق نظارت و بازدید یگان حفاظت سازمان، ۸۸ قلم کالا بدست آمده از حفاری‌های غیرمجاز از تپه‌های تاریخی استان کشف و در این راستا نزدیک به ۱۴۰ نفر دستگیر شده‌اند.

مدیرکل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری آذربایجان‌غربی همچنین از مرمت ۵۰ بنای تاریخی در استان از ابتدای سال تاکنون خبرداد.

جباری گفت: سازمان میراث فرهنگی و گردشگری تلاش دارد ۲۰ موزه جدید از جمله موزه کودک با همکاری کانون پرورش فکری، موزه مدرسه و موزه قاجار در ماکو ایجاد کند.

مدیر کل میراث فرهنگی و گردشگری و صنایع دستی استان با اشاره به پیشنهاد استاندار آذربایجان غربی مبنی بر " راه اندازی کمپین معرفی استان" کمبود اعتبار را دلیل اصلی این نقیصه و عدم معرفی شایسته در بعد ملی و فراملی عنوان کرد و اعلام آمادگی کرد تا رسانه ها برای این مهم به کمک میراث فرهنگی بیایند.

وی افزود: در بحث اشتغال پایدار که مهم ترین هدف دولت است ۷۲ میلیارد تومان سهم حوزه گردشگری است؛ استان در بحث بوم گردی از ظرفیت بالایی برخوردار است که نیازمند ایجاد و استفاده از این موضوع در بحث گردشگر است.

جباری با اشاره به اینکه در حوزه حفاظت از بافت تاریخی استان ۴ شهر تاریخی مصوب شده است گفت؛ ارومیه، خوی، تکاب و ماکو جز این چهار شهر مصوب هستند.

 

48

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 869592
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.