به گزارش ایرنا محمدمهدی شهریاری شامگاه شنبه در حاشیه بازدید از اردوی آماده سازی تیم ملی آکروژیم ژیمناستیک در ارومیه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: زیرساخت های خوبی برای این رشته در استان فراهم شده است و باید سالن خانه ژیمناستیک بیش از پیش تجهیز شود.
وی افزود: این رشته ورزشی می تواند برای سایر رشته ها هم ورزشکار تربیت کند و این ظرفیت در ورزشکاران استان نیز مهیاست.
استاندار آذربایجان غربی با اشاره به اینکه ژیمناستیک یک رشته مادر و پایه برای تمامی رشته های ورزشی است، اظهار کرد: کودکان و نوجوانان زیادی علاقه مند به فعالیت در این رشته هستند و این خود یک نکته مثبت به شمار می رود.
شهریاری ادامه داد: این استان در اکثر رشته های ورزشی در سطح جهانی، آسیایی و ملی صاحب مقام و امتیاز است و این نشان از ظرفیت والای ورزشکاران آذربایجان غربی است.
عبدالله چمن گلی، مدیرکل ورزش و جوانان آذربایجان غربی نیز در حاشیه این بازدید گفت: رشته ژیمناستیک ورزشی پایه بوده و برای بسیاری از رشته های ورزشی ورزشکار تربیت می کند و باید به آن اهمیت ویژه ای قائل شد.
به گزارش ایرنا در این بازدید محمدمهدی شهریاری، استاندار آذربایجان غربی با اهدای لوحی از ورزشکاران تیم ملی آکروژیم ژیمناستیک تقدیر کرد.
اردوی آماده سازی تیم ملی آکروژیم ژیمناستیک با حضور 6 ورزشکار ارومیه ای از / 27 بهمن سال جاری / به مدت 10 روز در خانه ژیمناستیک ارومیه در حال برگزار است و بازیکنان در این مدت مورد ارزیابی مربیان قرار می گیرند.
احد محمدی، ساسان عباسی، روح الله جنتی فر، محمد حسین منافی، یوسف رضایی و آرش امیر ابراهیمی 6 بازیکن دعوت شده به این اردو هستند که توسط سرمربی مورد ارزیابی بدنی و حرفه ای قرار می گیرند؛ این دوره از اردو به صورت متمرکز در استان های یزد، سمنان و آذربایجان غربی برگزار می شود.
آکروژیم به عنوان یکی از شاخه های ژیمناستیک شامل حرکت های نمایشی منظم و مهیج و برنامه های حرکتی مشارکتی و گروهی خیره کننده ای است که مسابقات بین المللی آن در پنج گروه رقابتی 2 نفری زنان، 2 نفری مردان، 2 نفری مختلط، سه نفری زنان و چهار نفری مردان بر روی پیست زمینی مخصوص برگزار می شود.
در مجموع یکهزار و 500 ورزشکار رشته ورزشی ژیمناستیک در استان فعالیت می کنند که 820 نفر از آنان خواهر و 970 نفر برادر هستند.
8135/3072
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.