رضا نقی زاده روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با تاکید بر اینکه برنامه های اشتغال آذربایجان غربی در 2 دسته اصلی اشتغال فراگیر و اشتغال پایدار تقسیم بندی شده است، افزود: طرح های کارورزی، روستا تعاون، مهارت آموزی در محیط کار واقعی و طرح مشاغل خانگی با اعتباری بالغ بر هفت هزار میلیارد ریال زیر شاخه های اشتغال فراگیر به شمار می رود.
وی اظهار کرد: اشتغال پایدار در مناطق روستایی و عشایری نیز دارای چهار هزار و 800 میلیارد ریال اعتبار است که با تصویب طرح های ارجاعی به کمیته های مربوطه، تسهیلات آن از طریق بانک های عامل اعطا می شود.
وی با اشاره به اینکه دستورالعمل اجرایی طرح ایجاد اشتغال پایدار در مناطق روستایی از سوی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ابلاغ شده است، بیان کرد: در یک ماه ابتدایی اجرای این برنامه، 10 طرح با 74 میلیارد ریال تسهیلات در کمیته های فنی روستایی استان به تصویب رسید.
وی با تاکید بر لزوم تدوین طرح های بیشتر، کارآمدتر و عملی تر برای استفاده از تسهیلات این برنامه اشتغالزا، ادامه داد: اعتبارات لازم برای اعطای تسهیلات به طرح های مصوب تخصیص یافته است اما طرح ها باید متقاعد کننده و کارآمد باشد.
نقی زاده گفت: طبق برنامه ریزی ها با اعطای تسهیلات اشتغالزا برای طرح های تولیدی، کشاورزی و خدماتی تا پایان سال آینده 10 هزار فرصت شغلی در بخش روستایی و عشایری این استان ایجاد می شود.
وی از تخصیص هفت هزار میلیارد ریال تسهیلات بانکی توسط دولت برای اشتغالزایی فراگیر در آذربایجان غربی خبر داد و افزود: با اعطای این تسهیلات می توان زمینه اشتغال بیش از 70 هزار نفر را فراهم کرد.
وی اضافه کرد: امسال برای دریافت تسهیلات اشتغال فراگیر جهت اجرای طرح های تولیدی، کشاورزی و خدماتی 22 هزار و 874 نفر در سامانه کارا ثبت نام کردند.
وی اظهار کرد: از هفت هزار میلیارد ریال اعتبار این بخش نزدیک به سه هزار میلیارد ریال برای دریافت تسهیلات در اختیار بانک های عامل قرار گرفته است.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان غربی با اشاره به انتخاب یکهزار روستا در سطح کشور برای اجرای طرح روستاتعاون به عنوان یکی از زیرمجموعه های اشتغال فراگیر، بیان کرد: سهم این استان از این تعداد، 62 روستا بوده و این طرح با همراهی روستاییان به سرعت در دست اجراست.
به گفته نقی زاده در قالب این طرح میزان بهره تسهیلات پرداختی در روستاهای مرزی، صفر درصد و در دیگر روستاها 6 درصد اعلام شده است و طرح 'هر روستا یک تعاونی' نیز در روستاهای دارای 50 خانوار و بیشتر و دارای طرح هادی به اجرا در می آید.
وی در خصوص اجرای طرح کارورزی در دولت تدبیر و امید نیز اظهار کرد: عمده ترین دغدغه دولت، اشتغال فارغ‌ التحصیلان دانشگاهی بوده و دولتمردان با اجرای طرح کارورزی به دنبال رفع این دغدغه هستند.
به گزارش ایرنا، امسال از سوی رهبر معظم انقلاب به نام سال ' اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال' نامگذاری شده و دولت تدبیر و امید نیز با استفاده از اعتبارات دولتی و صندوق توسعه ملی در کنار تسهیلات بانکی، طرح هایی را در حوزه اشتغال شهری و روستایی تدوین و اجرایی کرده است.
8137/3072
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.