احد هوشمند روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: 'زندگی شاید' به نویسندگی نصرالله قادری و کارگردانی مهرناز خوشنویس با موضوع پشت کردن یکی از اعضای حزب مجاهدین خلق به این سازمان و نمایش احساس خلا درونی این عضو به روی صحنه رفت.
وی با اشاره به اینکه نمایش 'کافه سایه' بازگوکننده اتفاق های سه دوره زمانی قاجار، پهلوی و حال است، بیان کرد: در این نمایش هر دوره زمانی با زبان مشخص آن دوره روایت شد و داستان نمایش موضوعات اجتماعی و سیاسی این دوران و روابط بین طبقات اجتماعی را مورد نقد و بررسی قرار داد.
وی افزود: نمایش 'به مناسبت ورود اشکان' نیز به نویسندگی پوریا کاکاوند و کارگردانی سامان حسن زاده سبک زندگی سنتی و مدرنیته و چالش های خانوادگی را به نمایش گذاشت.
وی اضافه کرد: نمایش واقع گرای /رئالیستی/ 'به تدریج' به نویسندگی و کارگردانی رسول بانگین نیز از گفت و گوهای فراواقع گرایی /سوررئالیسم/ بهره برد و با این وجهه طنز و کارتونی یادآور خاطرات بزرگسالان از دنیای کودکانه بود.
وی ادامه داد: نمایش 'عیشا' نوشته تریفه کریمیان و به کارگردانی حامد اسماعیل وند نیز روایت زندگی دختر 20 ساله ا‌ی بود که با غارت و ویرانی شهر 'شنگال' به حوالی شهر'حلب' برده شد و زندگی پرچالش وی به نمایش درآمد.
وی با اشاره به اینکه نمایش خیابانی 'نامه های بی نشان' نیز به کارگردانی پدرام رحمانی با موضوع دفاع مقدس به اجرا درآمده است، ادامه داد: سه نمایش صحنه ای و یک خیابانی دیگر نیز تا خرداد سال 1397 اجرا می شود.
به گزارش ایرنا حوزه هنری آذربایجان غربی در کنار انجمن هنرهای نمایشی این استان از اجرای نمایش های صحنه ای و خیابانی حمایت می کند تا این هنر با حمایت های بیشتری زمینه ایجاد نشاط و نهادینه سازی فرهنگ در جامعه را فراهم کند.
7129/3072
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.