علی عبدالعلی زاده شامگاه چهارشنبه در نخستین سمینار آموزشی نحوه واگذاری طرح های دولتی به بخش خصوصی افزود: برای پایان این طرح ها 500 هزار میلیارد تومان لازم است که دولت توان تامین این میزان اعتبار را ندارد.
وی همچنین با اشاره به ظرفیت های بخش خصوصی در آذربایجان غربی گفت: آذربایجان غربی به دلیل برخورداری از فرهنگ غنی و نیروی تحصیلکرده فراوان می تواند گام های موثری در تشکیل نهادهای مربوط به بخش خصوصی بردارد و پیشتاز در توسعه این بخش باشد.
وی با بیان اینکه 80 درصد اقتصاد کشور در دست بخش خصوصی نیست، اظهار کرد: این بیماری بزرگی برای کشور است که بخش عظیمی از اقتصادش خصوصی نیست.
عبدالعلی زاده ادامه داد: با واگذاری سهم از دولت به بخش خصوصی این درصد می تواند به 60 درصد کاهش یافته و 20 درصد نصیب بخش خصوصی شود.
رئیس کارگروه واگذاری پروژه های نیمه دولتی افزود: اگر حکومت ها شاهد ظرفیت و توانایی بخش خصوصی شوند بدون تردید از آن استقبال خواهند کرد.
عبدالعلی زاده ادامه داد: بزرگترین سند برای حمایت از بخش خصوصی اقتصاد مقاومتی است، بر این اساس برون رفت کشور از مشکلات اقتصادی توسعه مشارکت بخش خصوصی است.
وی ادامه داد: اقتصاد مقاومتی با سرمایه گذاری در حوزه های مختلف با مشارکت مردم و بخش خصوصی می تواند به اهداف پیش بینی شده دست یابد و کشور را به پیش ببرد.
رئیس کارگروه واگذاری پروژه های نیمه دولتی اظهار کرد: تعامل دولت با بخش خصوصی و فعال شدن این حوزه گام مهمی در حمایت از سرمایه گذاران است و آنها را از تنگناهای مالی نجات می دهد.
عبدالعلی زاده با قدردانی از تلاش های دولت برای ایجاد بستر مناسب به منظور فعالیت بخش خصوصی گفت: به رغم اینکه دولت از امکانات لازم برخوردار نیست ولی تلاش می کند مشکلات سرمایه گذاران دارای مشکلات مالی را برطرف کند.
عبدالعلی زاده اضافه کرد: پایبند نبودن دولت ها به تعهدات خود موجب بدبینی بخش خصوصی به آنها شده و فاصله ای بین آنها و بخش خصوصی ایجاد کرده است که خوشبختانه در دولت روحانی تلاش می شود این فاصله کم شود.
به گزارش ایرنا، نخستین سمینار آموزشی با حضور سرمایه گذاران بخش خصوصی و فعالان اقتصادی در اتاق بازرگانی ،صنایع و معادن و کشاورزی آذربایجان غربی برگزار شد.
هدف از اجرای طرح واگذاری طرح های دولتی و نیمه دولتی کوچک کردن دولت و بزرگ و قوی تر کردن بخش خصوصی در اقتصاد و صنعت کشور است.
3093/3072/8135
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.